מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

איך ניתן ללמוד אנגלית מהר והאם קורס מזורז יוכל לעזור?

תוכן העניינים

תלמיד מול מחשב שרשום בו LEARN ENGLISH

אנחנו חיים בעידן מאוד מהיר שבו הציפייה היא להגיע לתוצאות תוך זמן שיא. אך בעוד שהטכנולוגיה סביבנו התפתחה מאוד והמידע נעשה מהיר מאוד מבחינת הגישה אליו, בכל הקשור לשלבי למידה והזמן שלוקח לקלוט, לעכל וליישם חומר חדש – לא השתנה בצורה מהירה במיוחד. נתונים אלו מבוססים על מדע מדויק: כל המידע שמגיע אלינו למוח מאוחסן תחילה בזיכרון לטווח הקצר (כלומר של דברים שהתרחשו בזה הרגע או בזמן האחרון) ולאחר זמן מה עובר לאט לאט לזיכרון לטווח הארוך. מדובר בתהליך שלוקח זמן – וכמובן שזה משתנה מאדם לאדם, אך עדיין יש מסגרות זמן ספציפיות לכל דבר, כולל לימודי שפה.

ניתן למצוא מדריכים וקורסים שונים המבטיחים ללמד אנגלית במשך שלושה חודשים, שבועיים, שבוע, יום או אפילו שעתיים (לא מציאותי בעליל אך גם זה קיים). השאלה היא מהי איכות הידע שנרכש במצב כזה, עד כמה הוא אכן עומד בדרישות ובציפיות של העולם האמיתי שעמו יש להתמודד לאחר סיום הלימודים.

מדוע יש ביקוש כל כך גבוה לקורס אנגלית מזורז?

במקרים מסוימים בחיים מתעורר הצורך הבהול ללמוד שפה תוך זמן קצר. לעיתים זה מתרחש לצורך מעבר למדינה אחרת, הכנה ללימודים שנעשים ברובם בשפה האנגלית, כהכנה למבחני כניסה בינלאומיים במוסדות אקדמיים בחו"ל ועוד. במקרים אחרים, מדובר בתלמידי תיכון שמעוניינים לעבור את הבגרות בהצלחה למרות שרוב השנים הם לא השקיעו בלימודים והציונים היו בהתאם. גם במקרים אלה, ניתן לעשות מאמצים ולרכוש את המיומנויות הספציפיות הנדרשות תמיד במסגרת מבחני הבגרות בישראל. לא כדאי לנסות ללמוד אנגלית מהר כחלק מהתערבות כלשהי או על מנת להוכיח משהו לאדם אחר. ידיעת אנגלית זהו ערך חשוב מאוד בימינו, וכדאי מאוד להשקיע בתחום זה גם אם אין לכם שימוש ממוקד בו בזה הרגע.

ללמוד אנגלית מהר זו מטרה גם של אנשים שמתאפשר להם לעשות רילוקיישן למדינה דוברת אנגלית, ופעמים רבות גם בן או בת הזוג מעוניינים לשפר את האנגלית באופן מהיר על מנת לא להרגיש שלא נעים במקום החדש. במקרים אלה מדובר בשילוב של שפה יומיומית עם מקצועית, ובאמצעות התמקדות במשלבים אלה ניתן להגיע לתוצאות טובות. כאשר יש מעט מאוד זמן, יש לשמור על רמת ציפיות ריאלית ביחס לרמת הידע הקיים והידע הנדרש.

עד כמה באמת ניתן ללמוד שפה תוך מספר שבועות?

באופן כללי, כדאי מאוד לקחת בחשבון שתוך זמן קצר קשה מאוד להגיע לרמות גבוהות, אך כאשר יש משימה מוגדרת הכוללת היכרות עם מושגים ספציפיים, ניתן למקד את תכנית הלימודים באופן שיאפשר למקסם את התוצאות ולהביא לשיפור משמעותי ביכולת הדיבור, הכתיבה והבנת הנקרא. כך שבעוד לימודי שפה על בוריה ב-3 חודשים הוא לא אפשרי, ניתן להתכונן למבחני כניסה או לדיונים בסיסיים בנושא מסוים תוך מספר חודשים או ללמוד לקרוא באנגלית על ידי למידה של 100 מילים.

מבחן בקורס אנגלית
מבחן בקורס אנגלית

גם במקרים אלה, חשוב מאוד להרכיב תכנית לימודים ברורה ומותאמת לצרכים ולדרישות של התלמיד, וכן להקפיד לבצע את כל התרגולים. כאשר ניגשים ללמוד את השפה האנגלית במהירות במסגרת לימודית כלשהי, חשוב לזכור שבמידה ותסתמכו אך ורק על שעות השיעורים במוסד, ההתקדמות תהיה איטית מאוד. ככל שמשקיעים יותר זמן באופן מרוכז בשפה, כך ניתן להגיע לתוצאות טובות מהר יותר. יחד עם זאת, כפי שצוין קודם, לוקח זמן מהמידע לעבור מ"מאגר" הזיכרון לטווח הקצר לטווח הארוך. למעשה, המעבר הזה הוא שמבטיח שהידע יישאר לאורך זמן וניתן יהיה ליישם אותו גם אחרי סיום הקורס.

בסופו של דבר, ניתן לקחת קורס מזורז. אך יש להגיע ללימודים בעיניים פקוחות ומפוקחות, ובהבנה ברורה שלא ניתן לרכוש שפה שאנשים לומדים במשך חיים שלמים במהלך מספר שבועות. עם זאת, בהחלט ניתן לקבל את הבסיס לתחילת העבודה ואת הכלים הדרושים על מנת להמשיך ולהתפתח גם שנים רבות לאחר מכן, בעיקר כאשר מדובר בלימודי שפה למען מעבר למדינה החדשה.

באופן גורף, רוב הישראלים יודעים את האנגלית המדוברת ברמה הבסיסית ביותר, ואלה שלמדו יפה בבית הספר אפילו זוכרים כמה כללי דקדוק. בהנחה שיש יחסית הרבה מידע המאוחסן אי שם בפאתי הזיכרון ארוך הטווח שלנו, ניתן להגיע לשיפור משמעותי בשימוש בשפה כבר עקב הפיכתה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום בעזרת שיחות עם אנשים בסקייפ, קריאת מאמרים ואתרי חדשות וצפייה אך ורק בתכנים דוברי אנגלית.

למידע נוסף: 10 טיפים ללימוד אנגלית בקלות ובמהירות

שיטות ודרכים להפיק את המרב במהלך הלימודים

כאשר אין מנוס וצריך ללמוד את השפה תוך הזמן הקצר ביותר – כל דקה וכל שעה הופכות לחשובות ביותר, ויש למצוא את הדרכים להפיק את המיטב מהזמן שעומד לרשותכם. אחת הדרכים היעילות ביותר ללמוד את השפה היא "לצלול" לתוכה באופן טוטלי. להקיף את כל החיים בתכנים, אנשים ומקורות שונים שדוברים אך ורק את השפה המלומדת. כך שבערב, במקום לראות פרק בסדרת ריאליטי ישראלית, כדאי לראות סרט או סדרה אמריקאית שעוסקת בתחום הקרוב ללבכם, וללמוד את הניסוחים והמושגים השונים. כדאי מאוד למצוא אנשים שניתן לתרגל איתם את השפה דרך קבע, לדבר על נושאים שונים, להיעזר בטיפים ללימוד אנגלית מהר, לקרוא ולכתוב ברמה הנדרשת, כל מה שרק ניתן לעשות, על מנת שהשליטה בשפה הזרה תבוא בקלות ותזרום. ניתן להגיע לשיפור משמעותי גם תוך הזמן הקצר ביותר, אך בתנאי שיש מחויבות גבוהה למשימה.

אנשים רבים גילו שיותר קל להם ללמוד דווקא בשיטה זו. לעשות מעין מרתון, לקבל כמה שיותר מידע תוך זמן קצר. אך בניגוד לשיטת ה"חרישה" למבחנים שרבים התנסו בה בזמן הלימודים בבית הספר, המרתון של לימודי שפה נעשה במטרה לעכל את כל המידע הזה לאורך החודשים הבאים, באמצעות המשך תרגולים, חשיפה מוגברת לשפה ועבודה יומיומית. ניתן לעיתים למצוא אנשים שדוברים את השפה ברמת שפת אם ולתרגל איתם את הדיבור באופן שוטף. אך כדאי להצליח ברמה המרשימה ביותר, כדאי מאוד לדבר עם אנשים שונים, במשלבים שונים – גם אלה הדרושים לכם, אך גם פשוטים ומורכבים יותר.

למשל, אם לימוד השפה נעשה במטרה לנסוע לארה"ב ללימודים, יש ללמוד לדבר בזמן ההרצאות, להבין את האנגלית האקדמית. אך מצד שני, החיים מתנהלים לא רק בכיתות – צריך לדעת גם להיכנס לסטארבקס ולהזמין קפה, ולשם כך צריך שפה פשוטה ומדוברת. לכן גם לכך ניתן וצריך להקדיש את הזמן והתרגול הדרוש. באמצעות תכנון נכון וחכם של קורס הלימודים, ניתן להגיע להישגים טובים עד כמה שמאפשרת מסגרת הזמן העומד לרשותכם.

מומלץ: 10 שירים מעולים לאימון ותרגול האנגלית

כיצד ברלינגטון תומכים בכם בזמן לימודי אנגלית "בהולים"?

בית הספר ברלינגטון אינגליש הוא מוסד שמאפשר לכם לשפר את האנגלית במידה שונה ובאמצעות קורסים מותאמים אישית לצרכיו המיוחדים של כל תלמיד. הצוות של בית הספר מבין שפעמים רבות נדרש שיפור משמעותי ומהיר בשפה האנגלית, ולכן מעניק את כל הכלים על מנת שהתלמיד יכול להשיג את מבוקשו. כך, שלמרות שתיאורטית קשה מאוד ללמוד שפה מאפס תוך זמן קצר, בברלינגטון עושים את כל האפשר על מנת לנצל את הזמן והמשאבים העומדים לרשותנו בצורה הטובה ביותר. הדבר מושג באמצעות מורים ברמה גבוהה ביותר הדוברים את השפה האנגלית כשפת אם ומסוגלים ליצור את השליטה הטובה ביותר בשפה המדוברת והכתובה. תכנית הלימודים מותאמת באופן אישי ומוקפד לכל תלמיד, תוך דגש על לוח הזמנים והמטרות שמבקשים להשיג במהלך הלימודים.

חשוב: 7 שאלות שחייבים לשאול לפני שבוחרים קורס אנגלית

בסופו של יום – זמן ומאמצים משתלמים

אכן, ניתן לעשות הרבה דברים גדולים בתוך זמן קצר. אבל בסופו של דבר – שפה זה דבר שנרכש לאורך זמן, יש שיגידו לכל אורך החיים, ולכן יש להקפיד על למידה המתאימה להגדרה הזאת. תוך זמן קצר יחסית ניתן ליצור אוצר מילים ולתרגל אותו, אך ההצלחה תלויה במידה רבה בנכונות של התלמיד לעשות מאמץ קבוע, וגם ביכולת הטבעית (יש אנשים שתופסים שפות חדשות בקלות רבה יותר, ויש כאלה שפחות). בסופו של יום, כל הליך לימודי לוקח זמן ודורש את ההשקעה הספציפית שלו. אנו בבית ספר ברינגטון גיבשנו את התכניות הטובות והיעילקורסות ביותר, לצד כלים מקוונים המאפשרים לתרגל את השפה בכל עת, ולא רק בזמן השיעורים, והמתרגלים והמורים שלנו תמיד עומדים לשירותכם, כך שאין אפילו שאלה אחת שתישאר ללא מענה. שיתוף פעולה של כל הצדדים: הלומדים, הצוות וגם הסביבה של הלומד יאפשרו להיכנס לנבכי השפה בצורה הטובה והעמוקה ביותר וליצור את החוויה הלימודית האינטנסיבית הדרושה על מנת לשפר את רמת השליטה באנגלית בכל ההיבטים. באמצעות שיטה הוליסטית זו ניתן ללמוד אנגלית מדוברת, כתובה, להתכונן למבחן או למעבר למדינה חדשה, וכל זה בתחושה של תמיכה מלאה וקבלת כל הכלים להמשך למידה מוצלח גם לאחר סיום הקורס.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!