מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

הכנה לראיון עבודה באנגלית

תוכן העניינים

ראיון עבודה באנגלית
תוכן העניינים

טיפים חשובים ו-12 שאלות מראיון עבודה אמיתי ב-2022

הגשתם קורות חיים, הצלחתם להרשים, עברתם את השיחה הטלפונית ועכשיו רוצים לזמן אתכם לראיון עבודה באנגלית. קצת מלחיץ, בכל זאת, זו לא שפה שאתם משתמשים בה על בסיס יומי. אתם מתחילים בהכנות ועושים חיפוש בגוגל על שאלות ותשובות לראיון עבודה באנגלית. כותבים לעצמכם אופציות, משננים ומבקשים מחבר שיבחן אתכם בעל פה על שאלות באנגלית לראיון עבודה. חורקים שיניים אבל גם מבינים שאין ברירה, זו הדרך לעשות את הקפיצה המשמעותית בקריירה.

ואתם צודקים.

הרבה חברות בינלאומיות נכנסו לארץ והמשכורות, יחד עם התנאים שהן מציעות, מושכים רבים לעשות את המעבר. לפעמים, על אותו תפקיד בדיוק, תוכלו לקבל 50% יותר, אם רק תעמדו ברף האנגלית הנדרש. גם חברות ישראליות מובילות עברו למודל של שיתופי פעולה עם כוח אדם ממדינות זרות והן ידרשו רמה מסוימת של אנגלית, כזו שתאפשר לכם לכתוב אי-מייל, לקחת חלק בישיבה או לתקשר בזום במידת הצורך. 

אם למקומות כאלה אתם מכוונים ואתם רוצים לעבור הכנה לראיון עבודה בהייטק כדי למקסם את הסיכויים שלכם להתקבל, קורס אנגלית עסקית זו אופציה שיכולה להכין אתכם בצורה עניינית וממוקדת לראיון ועל הדרך גם תשפר את הביטחון שלכם לקראת התפקיד. ואם התחלתם כבר תהליך מיון ואין לכם זמן ואתם חייבים פתרון זריז לקראת השלבים הבאים – המאמר הזה יצייד אתכם בכלים יעילים ופרקטיים. נסביר מה כדאי לעשות, מה כדאי לא לעשות ואפילו נעבור על ראיון עבודה באנגלית לדוגמא.

הכנה לראיון עבודה באנגלית

הכנה לראיון עבודה באנגלית: טיפים וכלים שיעזרו להתכונן ולעבור את הראיון

אם שאלתם את עצמכם איך להתכונן לראיון עבודה באנגלית – התשובה לזה מורכבת מכמה שלבים:

  • חיזוק הביטחון העצמי שלכם

בואו נודה, ראיון עבודה באנגלית זו סיטואציה מלחיצה. לא רק שבוחנים אתכם על התאמה לתפקיד, אתם נבחנים גם על היכולת שלכם לשלוט בשפה נוספת, כזאת שלרוב אתם לא משתמשים בה על בסיס יומי. חשוב מאד שתרימו לעצמכם ותגיעו לראיון כשאתם בטוחים בעצמכם וביכולות שלכם. קחו דף וכתבו עליו את ההישגים והחוזקות שלכם. דברים שהשגתם, מהלכים שהובלתם, הצעות ייעול שהגשתם, כל מה שיזמתם והפך את הארגון שעבדתם בו למקום טוב יותר. אם זה מקל עליכם, אתם יכולים לכתוב בעברית בשלב הזה, בעיקר כי התשובות לא מיועדת ישירות לראיון אלא יותר כדי לחזק את הביטחון שלכם לקראתו וכדי להזכיר לעצמכם מי אתם ולמה אתם מסוגלים.

  • נטרול גורם ההפתעה

ראיונות עבודה לרוב נראים ונשמעים אותו דבר. ככל שתתרגלו יותר שאלות ותשובות, כך תדעו יותר טוב לקראת מה אתם הולכים (וחכו, עוד נגיע לזה בהמשך). חשבו עם עצמכם למה אתם רוצים את התפקיד, מה הופך אתכם למועמדים עדיפים על פני השאר, למה כדאי להעסיק דווקא אתכם, אילו יכולות אתם מביאים אתכם, מה ההישג הכי גדול שלכם, איך אתם מתמודדים עם ביקורת או קונפליקט, מה הם הכישורים הנדרשים למשרה שאתם מתמיינים אליה, איפה הם באו לידי ביטוי במהלך הקריירה שלכם וכן הלאה. כנסו לראש של המראיין, תתחילו לשאול את עצמכם שאלות, נסחו תשובות ותראו איך מפלס הלחץ מתחיל לרדת.  

  • אימון, תרגול וסימולציה

ועכשיו קחו את כל זה – ותעשו את זה באנגלית. באופן ברור וטבעי, קל לנו יותר לחשוב בשפת האם שלנו. אבל אנחנו כאן כדי להבין איך לעבור ראיון באנגלית, ולכן גם אם עשיתם את שני השלבים הראשונים בעברית, זה המקום לקחת את העניינים שלב אחד קדימה ולהכין את עצמכם לקראת הראיון. תרגמו את השאלות ואת התשובות ואם אתם לא בטוחים לגבי איכות התרגום, התייעצו עם דוברי אנגלית או אפילו עם מורה לאנגלית כדי שיבדקו ויתקנו את השפה במקומות הנדרשים. הקפידו לתרגם את הרעיון הכללי, אבל בשום פנים ואופן לא מילה במילה. באנגלית מתנסחים ומבטאים דברים בצורה שונה מזו שאנחנו רגילים אליה בעברית. ברגע שיש לכם את הכל כתוב בצורה תקינה, בקשו מחבר שיבחן אתכם, או הריצו שאלות ותשובות עם עצמכם מול המראה. הכל תופס, העיקר שתתחילו לתרגל ולהרגיש שוב את השפה.

איך להתכונן לראיון באנגלית - 12 שאלות ודוגמאות מראיון עבודה אמיתי

הבטחנו, אנחנו מקיימים.

אספנו 12 שאלות שחוזרות על עצמן בראיונות עבודה שנעשו לאחרונה כדי שיהיה לכם עם מה לעבוד:

  1. Why do you want this job?
  2. What are your strengths/weaknesses?
  3. How do you deal with pressure or stressful situations?
  4. What are your goals?
  5. Why should I hire you?
  6. Do you prefer working independently or as part of a team?
  7. When you’re balancing multiple tasks, how do you manage to stay organized?
  8. What have you done in the last year to acquire new knowledge?
  9. What skills or experience do you bring to the table that will help you succeed in this role?
  10. What didn't you like about your previous job?
  11. What type of work environment do you prefer?
  12. What are your salary expectations?

ואחרי כל אלה, לקראת סוף הראיון, בדרך כלל המראיין יפנה אליכם שאלה נוספת:

Do you have any questions you would like to ask me?

הנטייה הטבעית של רוב המרואיינים היא פשוט לסיים את הראיון ולחמוק החוצה. בטח כשהם עושים ראיון באנגלית וחוששים לטעות עם ניסוחים שאליהם בכלל לא התכוננו. אבל האמת היא שמדובר בשאלה חשובה שמראיינים אוהבים לשאול והם מסיקים ממנה על מידת העניין והרצינות של המועמד. זו לא שאלה לדלג עליה, ואם באמת אין לכם מה לשאול, מה שלא סביר שיקרה, כדאי שתכינו כמה שאלות מראש. זכרו שלא רק המראיין בודק את ההתאמה שלכם לתפקיד, אלא גם אתם בוחנים אותו, את התנאים, את מקום העבודה, ועד כמה הוא עונה או לא עונה על הציפיות והצרכים שלכם. אל תהססו לשאול.

הנה גם כמה דוגמאות לשאלות שתוכלו להפנות אל המראיין שלכם:

?How would you describe a typical day on the job in this position 

?Is working overtime expected 

?What are the biggest challenges related to this job

?Do you provide professional development opportunities 

?If I am extended a job offer, how soon would you like me to start  

ראיון באנגלית טיפים

לספר על עצמי באנגלית - איך עושים את זה?

הרבה אנשים חוששים מהשאלה הזאת. הם לא באמת יודעים איך למקד את התשובה, למה בדיוק מצפים מהם להתייחס או איך לענות בלי שהתשובה תציג אותם באופן שחצני ומתנשא. האמת היא, שלרוב המראיין בסך הכל רוצה קצת לשבור את הקרח וללמוד על יכולות התקשורת שלכם. עדיף שתמנעו מלענות בשאלה כמו – ״מה תרצה לדעת?״ ופשוט תכינו בריף קצר וענייני על עצמכם. ספרו על הרקע שלכם, על הניסיון שצברתם או על משהו שמלהיב אתכם לגבי המקצוע. זה הרושם הראשוני שתצרו וחשוב שהוא יהיה חיובי, אז ענו בנינוחות, שימו לב לשפת הגוף שלכם ושדרו בטחון. 

ראיון באנגלית: טיפים חשובים ושימושיים שיגדילו את הסיכויים שלכם להצליח

  • דברו כמה שיותר אנגלית בימים שלפני הראיון, עם כל מי שרק תוכלו.
  • הקשיבו לכמה שיותר אנגלית בימים שלפני הראיון, פודקאסטים זו דרך מעולה להרגיל את האוזן לשפה.
  • שננו היטב את התשובות שלכם, אבל הקפידו לענות בצורה זורמת וטבעית. שימו לב שאתם לא עונים בדקלום ובצורה רובוטית.
  • אל תנסו לתרגם ביטויים ומונחים מקצועיים ישירות מעברית לאנגלית. תנו הצצה בלינקדאין ובדקו שם מושגים מעולם התוכן המקצועי ואיך מקובל לתאר את מה שאתם עושים.
  • זה בסדר אם לא הבנתם או לא שמעתם טוב את השאלה, אבל במקום להעמיד פנים שכן ולענות תשובה מנותקת, פשוט שאלו בנימוס – ?Can you please repeat the question
  • אל תתנצלו על האנגלית שלכם – בואו עם בטחון ותעשו את הכי טוב שלכם.
  • אל תסתבכו עם תשובות ארוכות ומתפתלות – נסו לענות קצר וענייני ככל האפשר.

איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק?

הכנה לראיונות עבודה בהייטק יכולה להיות גם דומה אבל גם שונה מהכנה לראיון עבודה באנגלית. גם כאן תצטרכו להתמודד עם האנגלית, גם כאן חשוב לתרגל שאלות נפוצות, וגם כאן כדאי להפנות שאלות אל המראיין. מה שכן, כדאי שתחזקו את הצד הטכני ותכינו רשימה של ביטויים נפוצים מתחום העיסוק שאליו אתם מתראיינים. בנוסף, למדו היטב על התפקיד, על החברה ועל הפעילות שלה. בהייטק, אולי יותר מאשר בכל תחום אחר, הטכנולוגיה מדברת חזק והמראיין רוצה לראות שיש לכם הבנה, עניין ותשוקה כלפי המוצר או השירות שהחברה מציעה. חשוב שתכירו את הדברים האלה מראש ותעשו את המחקר שלכם כדי שלא תתפסו לא מוכנים ובעיקר כדי שתדעו לכוון את התשובות שלכם בהתאם לצרכים ולדרישות של החברה.

חיפוש עבודה באנגלית

חיפוש עבודה באנגלית - מאיפה מתחילים?

אם החלטתם לעשות את הקפיצה ולחפש עבודה באנגלית – לינקדאין הוא המקום להתחיל ממנו. נמצאות שם החברות המובילות בעולם ושם תוכלו לעקוב אחר אלה שהייתם רוצים לעבוד בהן וללמוד על הפעילות שלהן. אם אהבתם מה שראיתם, לא תתקשו להגיע אל מחלקת ה-HR (חיפוש קצר על שם החברה, רשימת העובדים ומשם לתפקידים). עכשיו רק נשאר להציג את עצמכם, להתעניין לגבי משרות פתוחות ולהגיש קורות חיים באנגלית

זכרו, איפה שלא תהיו ובכל משרה שתגיעו אליה – שליטה באנגלית תיתן לכם יתרון. גם בראיון עבודה וגם בתפקיד עצמו. להשקיע בלימוד אנגלית זה בפירוש להשקיע בעצמכם, בעתיד שלכם ובאופציות התעסוקתיות שיפתחו בפניכם. קראו ספרים באנגלית, הקשיבו לפודקאסטים באנגלית, צפו בסרטים ללא כתוביות, נסו לאתגר את עצמכם בכל הזדמנות. אם אתם רוצים תוצאות מהירות, קחו קורס באנגלית עסקית ושם כבר יעבדו אתכם בדיוק על מה שדורש חיזוק ובעיקר על עולם המושגים הרלוונטי ועל הביטחון העצמי שלכם בשפה זרה. יהיה שם דובר אנגלית מנוסה שיקשיב לכם, יסביר לכם, יתקן אתכם ויוכל להכין אתכם בצורה האופטימלית לקראת הראיון הבא שלכם.

שאלות ותשובות על הכנה לראיון עבודה באנגלית

איזה שאלות שואלים בראיון עבודה באנגלית?

השאלות שתשאלו ככל הנראה יהיו זהות לשאלות שישאלו אתכם גם בראיונות עבודה בעברית. בכל מקרה, תוכלו לקבל כאן הצצה לשאלות הנפוצות ביותר כדי להתחיל להתאמן ולעבוד על התשובות שלכם. הימנעו מלתרגם את התשובות באופן ישיר מעברית. זה לא נכון ולא מקצועי. יש דרך שונה להתנסח באנגלית ולרוב גם עולם התוכן והמושגים יהיה שונה. כדאי להיכנס ללינקדאין ולחפש אנשי מקצוע מהתחום שלכם כדי לראות באיזה אופן הם מתנסחים ומתארים את תפקידם ותחומי ההתמחות שלהם.

מה הדרך הכי טובה להתכונן לראיון עבודה באנגלית?

ראיונות עבודה נתפסים כסיטואציה מלחיצה ולא נוחה גם כשהם מתקיימים בעברית. המרואיין מרגיש שהוא נמצא תחת זכוכית מגדלת וכשמוסיפים לזה את עניין האנגלית, הלחץ רק גובר. לכן, ולפני הכל, חשוב לחזק את הביטחון העצמי. לכל השאר כבר יהיה קל יותר להתכונן. הזכירו לעצמכם נקודות משמעותיות בקריירה שלכם, הישגים שהגעתם אליהם, מהלכים שהובלתם. מכאן, תוכלו להמשיך ולעבוד גם על הפן המקצועי באמצעות כלים שיעזרו לכם לעבור את הראיון.

איך אפשר להגדיל את הסיכוי שלי לעבור ראיון עבודה באנגלית?

לעבור על שאלות מראיונות, להכין תשובות מראש ולהתאמן מול המראה זו התחלה טובה, אבל אין ספק שהאופציה העדיפה תהיה לקחת קורס באנגלית עסקית. שם תהיה לכם הזדמנות לתרגל את האנגלית אחד-על-אחד מול מורה מקצועי שדובר את השפה ובקיא בעולם המושגים המקצועי. בנוסף, תוכלו לעשות איתו סימולציות שיחזקו את הביטחון שלכם בשפה והוא מצידו יוכל לדייק את התשובות שלכם ולהכין אתכם בצורה מיטבית לקראת הראיון. 

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!