מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

אותיות באנגלית

תוכן העניינים

האלף-בית באנגלית הוא השלב הראשון בלימוד השפה – כדי לדעת לקרוא ולכתוב אותה צריך לדעת כיצד האותיות שלה נראות. הכרת האותיות היא השלב הראשון בלימוד אנגלית למתחילים, ואם עדיין לא נרשמתם לקורס, הינה מדריך על האותיות באנגלית ועל צורותיהן השונות.

כמה אותיות יש באנגלית?

בשפה האנגלית יש בסך הכול 26 אותיות. לשם ההשוואה, בשפה העברית יש 22 אותיות (לא כולל אותיות סופיות). עם זאת, לכל אות בשפה האנגלית יש 2 צורות כתיבה (שנעבור עליהן תיכף), מה שאומר שיש 52 צורות שונות לאותיות באנגלית.

סדר האותיות באנגלית

לפניכם טבלה של האותיות באנגלית בשתי עמודות – אותיות גדולות וקטנות, לפי הסדר שלהן באלף בית האנגלי ועם שם האות בכתב עברי לנוחותכם:

אות גדולה אות קטנהשם האות בכתב עברי
Aaאֵיי
Bbבִּי
Ccסִי
Ddדִי
Eeאִִי
Ffאֶף
Ggגִ'י
Hhאֵייץ'
Iiאַיי
Jjגֵ'יי
Kkקֵיי
Llאֶל
Mmאֶם
Nnאֶן
Ooאוֹ
Ppפִּי
Qqקיוּ
Rrאַר
Ssאֶס
Ttטִי
Uuיוּ
Vvוִי
Wwדאבליוּ
Xxאֶקס
Yyוַואי
Zzזִי (או זֶד)

אותיות גדולות באנגלית

האותיות הגדולות באנגלית (העמודה הימנית בטבלה שלמעלה, ובשמן באנגלית Capital Letters) הן אותיות המופיעות רק במקומות ספציפיים בתוך משפט:

  • בתחילת כל משפט (אחרי נקודה בלבד)
  • בתחילתו של כל שם ספציפי: שם של בן אדם (כולל שם משפחה), שם של רחוב, עיר או מדינה, שם של כל עסק או מוסד, ימים בשבוע וחודשים בשנה ושמות של דתות, עמים ושפות.
  • גם בראשי תיבות באנגלית משתמשים באותיות גדולות
  • כינוי הגוף I (אני) תמיד יהיה באות גדולה

אותיות קטנות באנגלית

האותיות הקטנות באנגלית משלימות את המילים אחרי האות הגדולה. כל מילה מכל סוג נכתבת באותיות קטנות בלבד או באות גדולה בתוספת האותיות הקטנות הרלוונטיות למילה. פעלים באנגלית, שמות תואר, מילות קישור ועוד – כולן נכתבות באותיות קטנות אלא אם יש תנאי שבגללו צריך אות גדולה בתחילת המילה.

למשל, המילה dad (אבא) תיכתב באותיות קטנות בצורה הזאת, אך אם היא נמצאת בתחילת משפט היא תיכתב עם אות גדולה בתחילתה – Dad. לעומת זאת, השם הפרטי דניאל ייכתב תמיד באות גדולה בתחילתה – Daniel, בלי קשר למקום של המילה במשפט.

אותיות עיצור באנגלית

באנגלית אין סימני ניקוד, וכל העיצורים והתנועות מגיעים בצורת אותיות. יש בשפה אותיות המסמלות עיצורים ואותיות המסמלות תנועות. זוהי רשימת העיצורים באנגלית:

b, c, d, f, g, h, j, k, l, m, n, p, q, r, s, t, v, w, x, y, z

יש כמה עיצורים שיש להם שתי צורות הגייה (למשל העיצורים c או g), התלויות במקום האות במילה ובאותיות אחרות במילה עצמה. מאפיין זה בצירוף עוד ניואנסים בשפה הם הסיבה שחשוב ללמוד אנגלית בסביבה מקצועית כדי לפתח היטב את הידע שלכם ברזי השפה. לדוגמה, במילים Guitar ו-Giraffe, ששתיהן מתחילות באות G, יש הבדל בהגייה – גיטרה אל מול ג'ירפה.

אותיות תנועה

אותיות תנועה הן האותיות המציינות את התנועות שיש להשתמש בהן בעת הגיית המילה. בשפה העברית יש 5 תנועות (קמץ/פתח, צירה/סגול, חולם, שורוק, חיריק) אך בשפה האנגלית יש קצת יותר תנועות, המבוטאות כולן באמצעות האלף-בית שהראינו לכם:

a, e, i, o, u

גם לאותיות אלו יש צורות הגייה שונות לפי המקום שלהן במילה או בגלל השפעה של אותיות אחרות הנמצאות לפניהן או אחריהן, ואנחנו בברלינגטון אינגליש נשמח לעזור לכם להצטרף לקורס אנגלית המתאים לרמתכם כדי לשפר את הידע שלכם ולהפוך אתכם לדוברי אנגלית טובים.

דוגמה: Apple אל מול Argentina – שתי המילים מתחילות באות A, אך צורת ההגייה של האות בכל מילה (אפל אל מול ארגנטינה) היא שונה.

סיכום

באנגלית יש 26 אותיות, ולכל אחת יש שתי צורות כתיבה – אות גדולה (או capital letter) ואות קטנה. יש תנאים ספציפיים המשפיעים על צורת הכתיבה של כל אות, ויש אותיות שצורת ההגייה שלהן מושפעת מכמה תנאים כמו המקום שלה במילה ואותיות אחרות לידה. אצלנו בברלינגטון אינגליש תוכלו להיכנס לקורס אנגלית המתאים לרמה שלכם, ויש לנו גם לימודי אנגלית לילדים, שיאפשרו לכם להכיר היטב את כל האותיות באנגלית וכיצד להשתמש בהן בקריאה ובכתיבה של השפה.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!