מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

יחיד רבים באנגלית

תוכן העניינים

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד לרבים וגם אילו תוספות למילים נדרשות כדי להפוך שם עצם מיחיד לרבים. בין אם אלה הילדים שלכם שלומדים בדיוק בימים אלה אנגלית, ובין אם אלה אתם שרוצים לחזק את מיומנות השפה הזאת אצלכם ובעיקר גם לשפר אותה, המאמר הזה יעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהם הכללים בשפה האנגלית הקשורים ליחיד רבים.

כללים יחיד רבים באנגלית

לצד לא מעט מילים נרדפות באנגלית יש לשפה הזאת חוקים המבדילים בין היתר בין רבים ליחיד. כאשר לומדים שפה חדשה, ובייחוד כמו אנגלית שזו כמו שפה שנייה שלנו, שפה שחשוב שכל אחד ידבר ויבין, כדאי להבין איך הופכים את המילים מיחיד לרבים ובאילו אמצעים משתמשים כדי לעשות את זה. הינה סיומות למילים שמרמזות על כך, כאלו שכדאי מאוד להכיר:

הוספת האות S

במסגרת לימוד אנגלית נחשפים לשלל של כללים המסייעים בהבנת השפה ובדיבור. הוספת האות S מסמנת את הפיכתו של שם עצם יחיד לרבים. למשל, Dog (כלב) הופך ל – Dogs (כלבים) לאחר הוספת האות S. המילה Cat (חתול) הופך ל – Cats (חתולים). דוגמאות נוספות הן: Car – Cars (מכונית – מכוניות), Table – Tables (שולחן – שולחנות), Ball – Balls (כדור – כדורים).

מילים עם סיומת באותיות x, ch, sh , (וגם s)

מילים המסתיימות באחת או בצירוף האותיות הבאות: x, sh, ch –  יקבלו את הסיומת ES כדי להפוך יחיד לרבים. הינה כמה דוגמאות: Beach – Beaches (חוף – חופים), Box – Boxes (קופסה – קופסאות), Bus – Buses (אוטובוס – אוטובוסים), Wish – wishes (משאלה – משאלות).

מילים המסתיימות באות y

בין אם במסגרת לימוד אנגלית לילדים או במסגרת לימוד אנגלית למבוגרים, חשוב לדעת מה קורה עם מילים שמסתיימות באות Y, כיצד הופכים אותן מיחיד לרבים? כאן יש שתי אפשרויות: למילים המסתיימות בעיצור שמייד לאחריו מגיעה האות Y, נצטרך להשמיט את האות Y ובמקומה להוסיף IES. למשל, City – Cites (עיר – ערים) או Baby – babies (תינוק – תינוקות). לעומת זאת, במילים המסתיימות בתנועה ומיד לאחריה מופיעה האות Y, נוסיף את האות S כדי להפוך יחיד לרבים. למשל, Boy – Boys (ילד – ילדים), Monkey – Monkeys (קוף – קופים).

מילים המסתיימות באות o

יש שתי אפשרויות בכל הקשור למילים המסתיימות באות O, כאשר רוצים להפוך אותן מיחיד לרבים. הדבר תלוי באות שבאה לפני כן. במקרים שבהם מילה מסתיימת באות O ולפניה עיצור, יש להוסיף ES כדי להפוך יחיד לרבים. למשל, Hero – Heroes (גיבור – גיבורים) או Tomato – Tomatoes (עגבנייה – עגבניות). לעומת זאת, יש כמה מילים חריגות, שאומנם מסתיימות באות O, אך מקבלות רק את האות S כדי להפוך יחיד לרבים. למשל, Piano – Pianos (פסנתר – פסנתרים), או Photo – Photos (תמונה – תמונות).

מילים המסתיימות באותיות f או צירוף של fe

במילים המסתיימות באות F או בצירוף האותיות EF, נחליף את האות F באות V, ונוסיף בסוף המילה את האותיות ES כדי להפוך יחיד לרבים. למשל, Leaf – Leaves (עלה – עלים) או Wife – Wives (אישה – נשים). שימו לב – למילים המסתיימות ב-ff נוסיף רק s בסוף (cliff – cliffs).

יחיד רבים באנגלית תרגול

תרגול הוא מילת המפתח וחשוב להתמיד בכך כדי לרכוש את השפה כהלכה וללמוד להפוך יחיד לרבים בצורה הנכונה. יש לא מעט דרכים לעשות זאת. אפשר למשל לפתוח מילון או ספר באנגלית ולהעתיק לדף לפחות 10 שמות עצם, ובמסגרת התרגול להפוך כל יחיד לרבים ולזהות את החוק הרלוונטי בהתאם לסיומת של אותה המילה. אפשר גם לעבור על כל חוק ולחפש מילים רלוונטיות שאפשר בעזרתן לתרגל זאת. באופן הזה גם לומדים מילים חדשות וגם מתרגלים מעבר מיחיד לרבים.

יחיד ורבים – מקרים חריגים

people

person

children

child

men

man

women

woman

feet

foot

teeth

tooth

fish

fish

sheep

sheep

לסיכום

בשביל אלה המעוניינים ללמוד את השפה האנגלית מאפס, למידתה עשויה להיראות כאתגר של ממש הכולל הרבה חוקים והטיות. עם זאת, כשמדובר ביחיד מול רבים, הדבר די פשוט. לרוב הוספת האות S בסיום המילה פותרת את הבעיה והופכת את המילה מיחיד לרבים. אך יש כמה חריגים, כמו מילים המסתיימות באות, X, S, CH, Sh. מילים המסתיימות כך יקבלו סיומת אחרת – ES ואלו המסתיימות ב-Y למשל יקבלו S או IES, תלוי במילה. בכל מקרה, הצטרפות ללימודי אנגלית מסודרים, לקורס ולמסגרת אחרת שתורמת לכך, יכולה לעשות את כל ההבדל בין ידיעה כללית ובסיסית מאוד של השפה האנגלית לבין כזו שהיא ברמה הרבה יותר גבוהה.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

משפטים באנגלית

שינון אוצר מילים כחלק מהלימודים בקורס אנגלית או באופן עצמאי הם רק שלב אחד בדרך לשליטה בשפה. בואו נעלה שלב אחד קדימה – הכנו לכם רשימה שלמה של משפטים באנגלית

קרא עוד
בלוג

יום ראשון באנגלית

אם נמאס לכם להתבלבל ולא לזכור איך אומרים יום ראשון באנגלית, הגעתם לדף הנכון. כאן תוכלו ללמוד איך כותבים יום ראשון באנגלית וגם איך לשלב אותו בצורה נכונה במשפטי השיחה

קרא עוד
בלוג

תאריכים באנגלית

חלק חשוב משיחה בין בני אדם היא היכולת לציין תאריכים. תכנון קדימה הוא עניין שאנחנו מתעסקים בו באופן יום יומי, ואנחנו צריכים להיות מסוגלים לתאם אירועים עם אנשים, לדעת לומר

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!

הירשמו עכשיו לקביעת פגישת ייעוץ חינם