מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

כללי דקדוק באנגלית: מה הם כוללים ואיך הכי יעיל ללמוד אותם?

תוכן העניינים

כללי דקדוק באנגלית
תוכן העניינים

ההבדל בין דיבור שוטף באנגלית ובין חיבור רנדומלי של מילים עובר דרך שליטה בדקדוק באנגלית, זמנים באנגלית ויתר חוקי השפה. זו הסיבה שתרגול זמנים באנגלית הוא חשוב מאין כמותו ותהיה לו השפעה מכרעת על השיחה שתנהלו ועל הרושם שתשאירו. בואו תראו עד כמה. זה בערך כמו לומר: ״אני ללכת סופרמרקט אתמול קונה פירות וירקות להכין ארוחה חג״. ככה נשמע משפט שמתעלמים בו לחלוטין מחוקי הדקדוק. כמובן שאנחנו מבינים את המשמעות, אבל כדוברי השפה, אנחנו מיד מבחינים בשגיאות. 

אם אתם רוצים לשפר את כישורי השפה שלכם ולדבר בצורה שוטפת, שינון של אוצר מילים באנגלית זה אמנם חשוב, אבל לא יעשה לבדו את העבודה. בנוסף לו, תצטרכו גם לבצע תרגול דקדוק באנגלית כדי שתהיו מסוגלים לחבר את המילים בצורה תקינה ולבנות משפטים נכונים תחבירית שיש בהם זמנים, גופים, מילות יחס וכן הלאה.

ממה מורכב דקדוק אנגלי ומה צריך בעצם לתרגל?

חוקי דקדוק באנגלית יכולים להיות קצת מורכבים ושונים מאלה שיש לנו בעברית, מה שגורם לפעמים לתסכול בקרב לומדי השפה. ולמרות זאת, מי שרוצה לעשות קפיצה משמעותית יודע שלימוד זמנים באנגלית הוא חלק בלתי נפרד מלימוד אנגלית ושאין באמת קיצורי דרך.

לימוד גרמר באנגלית

הנה עיקרי הדברים שחשוב לתת להם דגש כשאתם עובדים על גרמר באנגלית:

זמנים באנגלית

בעברית יש לנו עבר, הווה, עתיד. באנגלית הדקדוק קצת אחרת והוא מכיל 16 זמנים שנחלקים לקבוצות של פשוטים (Simple), ממושכים (Progressive) ומושלמים (Perfect). בעוד שגם דוברי אנגלית שפת אם לא בהכרח שולטים בכולם, עדיין חשוב להכיר בקיומם של הזמנים, בהבדלים ביניהם, באופני השימוש ולשלוט בלפחות 7 מהם, שהם הקריטיים והשימושיים ביותר. 

מילות יחס באנגלית

מילות היחס הן אלה שיקשרו בין מילה למילה ויהפכו את רצף המילים למשפט. נעשה בהן שימוש כשרוצים להתייחס לזמן, מיקום, סיבה, שייכות וכיוון. בלעדיהן, המשפט לרוב ישמע חסר משמעות. זה יכול להיות מעט מבלבל בהתחלה, אבל בהשוואה לזמנים, מדובר בחלק יחסית פשוט של כללי הדקדוק באנגלית וקל יותר ללמוד אותו. 

משפטי תנאי באנגלית

משפטי תנאי באנגלית, כפי שאפשר לנחש, יתחילו בהתניה (If) וימשיכו בתיאור הדבר שיתרחש (או לא) בהווה או בעתיד. למעשה אפשר לחלק את משפטי התנאי ל2 – התנאי – ומה שיקרה בעקבותיו. כדי לבנות משפטי תנאי תקינים, יש חשיבות גבוהה לשליטה בזמנים.

תארים 

התארים נועדו לתאר שמות עצם, ובשונה מעברית, חוקי האנגלית ידרשו למקם את התואר לפני שם העצם במשפט. תארים הופכים את השפה למגוונת ועשירה יותר והם חלק בלתי נפרד מכל סוג של תקשורת כתובה ומדוברת. 

פעלים

פעלים הם חלק אינטגרלי מהמשפט והם מכילים בתוכם את הגוף ואת הזמן. לימוד דקדוק באנגלית שם דגש על רשימת הפעלים הנפוצים ביותר ועל האופן שבו נכון להשתמש בהם בעבר, הווה ועתיד. כשתשלטו בהם ותבינו את העיקרון ואת התוספות הנדרשות בכל אחד מהזמנים – אתם תרגישו שינוי משמעותי בצורת הביטוי שלכם והאנגלית תשמע זורמת ומקצועית.

טיפים חשובים ללימוד חוקי דקדוק באנגלית

5 טיפים חשובים שיעזרו לכם ללמוד חוקי דקדוק באנגלית

  1. הקשיבו לכמה שיותר אנגלית

יש כמה דרכים להטמיע את השליטה שלכם בדקדוק באנגלית. ללמוד חוקי אנגלית זה חשוב ואף הכרחי, אבל כשתשמעו אנשים מדברים ותתחילו לזהות בדיבור שלהם את מה שלמדתם – פתאום יפלו האסימונים וזה הרגע בו ההתקדמות שלכם תתחיל לתפוס תאוצה. הקשיבו לאנגלית וכמה שיותר. שימו פודקאסטים, צפו בסרטים, הקשיבו למהדורת חדשות באנגלית, כל מה שיחשוף את האוזן שלכם לשפה – הוא בעל ערך. אנחנו לומדים הרבה משמיעה, למעשה, גם את העברית למדנו משמיעה ולא כי ישבנו מול ספר, ולכן כשתקשיבו לאנשים מחברים משפטים באנגלית – האוזן תתרגל, תשמע את מבנה המשפט התקין ותחקה אותו. 

  1. קראו כמה שיותר אנגלית

אבל לא סתם לקרא באנגלית. קראו בצורה לימודית. הסתכלו על מבנה המשפט, שימו לב לפעלים, לזמנים, למילות היחס. נסו לזהות את הדפוסים ולהצליב אותם מול הדברים שלמדתם. ודאו שאתם יודעים ומבינים למה לפועל מסוים יש תוספת של האות ״S" ולמה פועל אחר נכתב בלעדיה. למה יש מילה שמסתיימת ב- ״ed" ואחרת ב- ״ing". חשוב שתהיו מסוגלים לספק את התשובות האלה כי תוכלו ללמוד הרבה מהדרך.

  1. בסופו של דבר, הכל זה תרגול

אי אפשר ללמוד ציור בלי להחזיק עפרון, ממש כמו שאי אפשר ללמוד שפה מבלי לתרגל אותה ולדבר אותה. רוצים לשפר את הדקדוק באנגלית – דברו, עשו כמה שיותר טעויות, אל תתביישו, זאת הדרך היחידה ללמוד. זו עוד אחד מהסיבות שחשוב כל כך לקחת קורס אנגלית עם מורה מקצועי שאנגלית היא שפת האם שלו – כי רק כך תוכלו לדעת בוודאות שמי שמקשיב לכם – ידע איך לתקן אתכם ויסביר לכם מה הייתם צריכים לעשות אחרת.

  1. לא להתייאש – להמשיך בסבלנות והתמדה

דקדוק אנגלי הוא עניין מורכב והוא למעשה מהווה את אבני הבניין של השפה. אל תצפו לתוצאות מהירות ואל תתייאשו אם תטעו אחרי תרגול אינטנסיבי של חודש, חודשיים או חצי שנה. היו סלחניים כלפי עצמכם וגלו סבלנות ומחויבות לתהליך. התמידו ותרגלו על בסיס יומי – השיפור יגיע, וגם אם לא באופן מושלם, הוא יקפיץ את יכולות השיח שלכם בכמה רמות.

  1. קחו קורס אנגלית

יש הרבה דברים שאפשר ללמוד לבד, אתם צודקים. אבל בכל מה שנוגע לכללי דקדוק באנגלית, ההמלצה היא דווקא לקחת קורס ולו רק משום שמדובר בנושא מורכב יחסית שקל מאד להתבלבל ולטעות בו. יש חשיבות גבוהה ללמידה של חוקי האנגלית מגורם מוסמך ומקצועי שבקיא ברזי השפה, שמדבר אותה נכון, שיוכל לתקן ולדייק אתכם ובעיקר, שישתף מהידע והניסיון שלו עם כל מיני שיטות ייחודיות שיעזרו לכם להבין ולזכור טוב יותר מתי ואיך צריך להשתמש במה. זה לא משנה אם אתם הולכים על קורס פרונטלי או על קורס אנגלית אונליין, כל עוד יש בקורס דגש על דיבור והקשבה לצורת הביטוי שלכם וכל עוד הוא מועבר על ידי מורה שדובר אנגלית כשפת אם.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!