מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

איך לדבר אנגלית שוטפת

תוכן העניינים

איך לדבר אנגלית שוטפת

יותר ויותר אנשים מבינים את חשיבות השפה האנגלית, בעיקר עבור הקריירה שלהם, והם מתחילים לעשות צעדים כדי לשפר אותה ולהגיע למצב שבו הם יכולים לדבר אנגלית שוטף.

אם אתם מזדהים והמטרה שלכם זהה – הגעתם למקום הנכון. אנחנו הולכים להסביר כאן איך ללמוד אנגלית שוטפת ונחלוק אתכם את הטיפים שאספנו לאורך השנים, מתוך הידע והניסיון שצברנו. קחו בחשבון שלימוד אנגלית שוטפת זה לא דבר שבא ברגע והתהליך דורש השקעה ומחויבות. אם תרצו להגיע לתוצאות – תצטרכו להתמיד ולתרגל את הטיפים הנבחרים, גם אם רק את חלקם, על בסיס יומי. 

בואו נתחיל!

11 טיפים מוכחים שיביאו אתכם לרמה של דיבור אנגלית שוטף

  1. לשחרר את הפחד מלעשות טעויות

טעויות קורות, קרו ויקרו, אבל נסו להיות סלחניים יותר כלפי עצמכם ואל תחפשו שלמות. הדרך לדבר אנגלית שוטפת עוברת דרך הביטחון שיהיה לכם בעצמכם וביכולת שלכם לתקשר. יבינו אתכם גם אם תטעו, ובתור אנשים שזו לא שפת האם שלהם, כנראה שלא ישפטו אתכם לחומרה, כל עוד לא מדובר במסגרות רשמיות. אל תחשבו על דקדוק, על זמנים, על איך נכון או לא נכון לומר. שימו בצד כל מה שעלול לבלבל אתכם ופשוט תנו למילים לצאת. אנשים טועים כל הזמן, גם בשפת האם שלהם, גם לכם מותר.

  1. לא לנסות לתרגם בראש מעברית

אחת הטעויות הגדולות ביותר שתוכלו לעשות היא לחשוב על מה שאתם רוצים לומר בעברית ואז לנסות לתרגם את זה בראש לאנגלית. כל התהליך הזה יאט ואף יחבל בניסיון שלכם לדבר אנגלית שוטף. מה גם, שברוב הפעמים הדרך שבה מתנסחים בעברית שונה לחלוטין מזו שנהוגה באנגלית. 

בחורה לומדת לדבר אנגלית שוטפת

  1. הגדילו את אוצר המילים

ככל שתצברו יותר מילים, כך תוכלו להרחיב את היכולת שלכם לנהל שיח ולשלוף את המילה הנכונה לכל סיטואציה. יש מספר דרכים להגדיל אוצר מילים באנגלית ותוכלו לעשות את זה באמצעות:

  • קריאת ספרים
  • האזנה לפודקאסטים
  • צפייה בסרטים ללא כתוביות

בחרו את הדרך הכי מהנה עבורכם, או אפילו שלבו ביניהן, והקפידו להקדיש לזה לפחות שעה ביום. הגדלה של אוצר המילים היא אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות למען דיבור אנגלית שוטפת.

  1. מעכשיו הקול בראש שלכם הוא אמריקאי

נכון שלכל אחד מאיתנו יש את הקול הקטן בראש? זה שמלווה כל מחשבה שלנו ואומר גם את הדברים שאנחנו לא אומרים בקול? נסו לתרגל אותו באנגלית, לחשוב באנגלית וממש לבטא באנגלית כל רעיון שמבזיק במוחכם. זו פעילות מחשבתית שתאמן את היכולת שלכם להשתמש בשפה ותשפר את הביטחון שלכם לקראת הרגע בו תצטרכו לדבר אנגלית שוטפת.

  1. הקיפו את עצמכם באנגלית

אנשים שרוצים לדעת אנגלית שוטף צריכים בראש ובראשונה להקיף את עצמם בדוברי אנגלית ולמקם את עצמם בסביבה שבה יוכלו לשמוע את השפה ואף להתבטא בה. הדרך הטובה (והמהנה) ביותר לעשות את זה היא כמובן לטוס לניו יורק, אבל מכיוון שלא כולם יכולים פשוט לקנות כרטיס טיסה לכיוון אחד, האפשרות השנייה (והמהנה לא פחות!) היא לקחת קורס אנגלית שבו כולם נמצאים באותה רמה, מה שגם מחזק את הביטחון ומשחרר מהצורך לא לעשות טעויות. 

  1. דברו כמה שיותר

אם שאלתם את עצמכם איך לדבר אנגלית שוטפת, אז התשובה הפשוטה היא – פשוט לדבר. האופציה הטובה ביותר תהיה עם מישהו שזו שפת האם שלו. תוכלו למצוא בקבוצות פייסבוק רלוונטיות דוברי אנגלית שמעוניינים בשיפור העברית שלהם ויהיו מוכנים לדבר אתכם שעה באנגלית, תמורת שעה בעברית. ווין ווין לשני הצדדים.

  1. הקריאו לעצמכם טקסטים בקול רם

תנו לשפה להתגלגל לכם על הלשון. נסו להתרגל אליה, לאופן שבו מנוסחים משפטים, לסדר הנכון של המילים במשפט, וכן, גם לדקדוק ולזמנים. 

  1. אין מה למהר, זו לא תחרות

זה שאתם רוצים לדבר אנגלית שוטף, לא אומר שאתם צריכים להיות בתחרות עם מישהו. קחו את הזמן ואל תלחיצו את עצמכם. עדיף שתדברו לאט ובביטחון מאשר שתנסו להדביק איזשהו קצב דיבור של מישהו אחר, תאבדו את הביטחון, תתבלבלו ותעדיפו לא לדבר בכלל.

קריאת טקסטים לאנגלית שוטפת

  1. הצטרפו לפורומים באנגלית ותרגלו קריאה וכתיבה

יש הבדל עצום בין לקרוא או לשמוע שפה ובין לדבר אותה. הרבה אנשים יעידו שהם ״מבינים הכל אבל קשה להם לדבר״ והסיבה היא שהם לא מתייחסים לשפה בצורה אקטיבית. הם לא מתרגלים אותה ולא חושבים אותה. כשאתם מנסים לקחת חלק פעיל ומשלבים כמה מיומנויות – קריאה, מחשבה, כתיבה, אתם בהכרח משפרים את הכישורים שלכם ומתקרבים להשגת המטרה – לדבר אנגלית שוטפת.

  1. תהיו יצירתיים – אל תתנו למילה חסרה לשבש לכם את הרצף

    רוצים להגיד משהו אבל ברחה לכם המילה? נסו לעשות שימוש במילים אחרות ולחשוב על דרך אחרת לבטא את עצמכם, בטוח יש יותר מאחת. 

  2. הצטרפו לקבוצת דיבור באנגלית

    הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות כדי לדבר אנגלית שוטפת הוא להכניס את עצמכם למסגרת ולשגרה של דיבור אנגלית. ככה תוכלו לוודא שלא משנה מה, אתם לא דוחים או מבטלים, אלא מתייצבים כדי לעמוד במטרה. המזל הוא, שהיום אפשר לקחת קורס אנגלית אונליין ולעשות את זה מהבית ובזמנים שאתם תקבעו לעצמכם.

קבוצת לימוד אנגלית שוטפת

איך לדעת אנגלית שוטף בחינם והאם זה אפקטיבי?

רוב הטיפים שמופיעים במאמר הם פעולות שתוכלו ליישם בעצמכם ולגמרי בחינם. ועדיין, קחו בחשבון שלא פשוט ללמוד שפה לבד. כשאין מי שמקשיב ומתקן, רוב האנשים נוטים לעצור את התהליך באמצע כי בהעדר מסגרת, קשה לייצר התמדה ומחויבות. אין ספק שכל סוג של תרגול יביא איתו שיפור, אבל קפיצה משמעותית תוכלו לעשות בעיקר במסגרת קורס אנגלית עם תלמידים ברמה שלכם ומורה מקצועי שאנגלית היא שפת האם שלו.

מה היא הדרך הטובה ביותר ללמוד לדבר אנגלית שוטפת?

הדרך הטובה ביותר ללמוד אנגלית שוטפת היא פשוט לדבר אנגלית עם מישהו שאנגלית היא שפת האם שלו. בנוסף, כדאי שהמפגשים יהיו קבועים כדי לייצר שגרה ומחויבות שיבטיחו את התקדמות התהליך. אחרי שנים של ניסיון בלימודי אנגלית, בנינו קורסים שמתמקדים בדיבור ושמים עליו את הדגש הן בשיעורים הפרונטליים והן בשיעורים שמועברים באונליין. הקורסים מאפשרים להתנסות בדיבור והגייה נכונה והם תורמים רבות לפיתוח מיומנויות השפה והביטחון העצמי.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!