מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

לימוד אנגלית למבוגרים

תוכן העניינים

לימוד אנגלית למבוגרים

שפה היא אחד מאמצעי התקשורת החשובים ביותר מאז ומעולם ובייחוד בעידן המודרני, בין אם מדובר בשפה מדוברת או בשפה כתובה. אמצעי זה יכול לסייע לנו להבין את העולם בצורה טובה יותר, להתפתח וללמוד דברים חדשים. במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בשפה האנגלית שהיא שפה בינלאומית, שאי ידיעתה עלולה לגרום להרבה מאוד חוסר נוחות ותלות. הרוב המוחלט של האנשים הבוגרים בישראל למדו אנגלית בבית הספר ואף עברו בחינת בגרות חובה ברמות שונות בתקופת התיכון, אך לעתים קרובות אין די בכך על מנת לשלוט בשפה במידה מספקת. כאשר מדובר בשפה בגיל מבוגר הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת, ולמעשה, אי ידיעת השפה האנגלית יכולה לעורר בעיות רבות.

עם זאת, הרבה אנשים בוגרים, מעל גיל 18, אינם חושבים שלימוד אנגלית הוא דבר זמין או אפילו אפשרי, ולכן נמנעים מלעשות זאת. אנשים אלה בדרך כלל יתקשו להבין את העולם הטכנולוגי, בין אם מדובר בהפעלת מחשב או סמארטפון ובין אם מדובר בצורך להסתדר בצורה בסיסית בטיול בחו"ל. ניתן למנוע את המצב הזה לחלוטין על ידי קורס לימוד אנגלית למבוגרים, המוצע במסגרות שונות למגוון רמות שליטה בשפה, ואף לתכליות ייעודיות (כמו אנגלית טכנית או אנגלית רפואית).

למה אנשים בוגרים צריכים ללמוד אנגלית?

לימוד אנגלית למבוגרים (מגיל 18 ומעלה) יכול לסייע עד מאוד למי שאינו בקיא בשפה האנגלית, והוא נוגע בכל רובדי החיים. גם למבוגרים יש צורך בידיעת השפה האנגלית, במיוחד לאור העובדה שהעולם היום הוא גלובלי וטכנולוגי ואם הם רוצים להישאר מעודכנים, רמת האנגלית שלהם חייבת להשתפר. להלן מספר סיבות עיקריות למה כדאי ללמוד אנגלית גם בגיל מבוגר יותר בחיינו:

  • עבודה – אנשים רבים מוצאים את עצמם פעמים רבות נבוכים במקום עבודתם בשל אי ידיעת השפה האנגלית. הסיבה לכך היא שמקומות העבודה המוכרים להם הולכים ומשתכללים עם השנים, אך האנגלית שלהם לא השתפרה ולא הותאמה לעולם המשתנה. לכן קורס אנגלית עסקית יכול מאוד לסייע בעבודה ואף לקדם את העובדים המבוגרים בצורה ניכרת. לצעירים לאחר צבא שרוצים להשתלב בשוק העבודה כדאי מאוד להגיע לראיונות ולמיונים כשבאמתחתם ידיעה מקיפה של השפה האנגלית, והדבר נכון בייחוד כאשר הם מעוניינים לעסוק בתחומים טכנולוגיים ומדעיים, אך גם בחברות בינלאומיות שהקימו סניפים בארץ ושפת התקשורת הפנים-ארגונית בהם היא אנגלית.
  • טיול – גם במהלך טיול לחו"ל השפה האנגלית נדרשת ומומלץ מאוד להכירה, לפחות באופן בסיסי. כאשר אדם שאינו יודע אנגלית מסתובב בחו"ל, הוא יכול להיות מוגבל בתקשורת עם הסביבה שלו. אם ישפר את רמת האנגלית שלו – גם הטיולים שיצא אליהם בחו"ל ישתפרו, ומגוון האפשרויות העומדות לרשותו יתרחב פלאים.
  • רילוקיישן – אנשים רבים מחליטים לעשות רילוקיישן למדינה אחרת, אולי בעקבות שאיפה או חלום, צורכי עבודה או כל סיבה אחרת. על מנת לעשות רילוקיישן, השפה האנגלית היא מרכיב חשוב מאוד למבוגרים וצעירים כאחד ויכולה לסייע מאוד במעבר ולהקל את ההסתגלות למקום חדש.
  • רצון לתקשר עם חברים מחו"ל – להרבה אנשים יש חברים מחו"ל, וכאשר מיומנות הקריאה והכתיבה שלהם בשפה האנגלית איננה טובה מספיק, הקשר יכול להינתק. ללמוד את השפה יכול לסייע לתקשר עם חברים מחו"ל בכתב, ובאופן זה לשמור על קשר ולא להיפרד בגלל מכשולי שפה.
  • רצון להסתדר יותר טוב עם מגוון הטכנולוגיות השונות – כיום, העולם הפך להיות טכנולוגי בהרבה מאוד רבדים. למעשה, רק האינטרנט, המחשב והסמארטפונים לבדם הופכים להיות אתגרים לא פשוטים לאדם שאינו יודע אנגלית. בנוסף, ספרי הדרכה ותפריטים של מוצרים שונים או תוכנות שונות יכולים להופיע רק באנגלית, ואי ידיעת השפה לא תאפשר לאדם להתקדם ולהתפתח יחד עם העולם. למידת השפה האנגלית תאפשר לכל אחד להתפתח לצד העולם הטכנולוגי וימנע את התחושה שמבוגרים נשארים מאחור.

אנגלית למבוגרים

מי מגיע ללמוד אנגלית בגיל מבוגר?

הרבה אנשים, בוגרים ומבוגרים נרשמים לקורס אנגלית מדוברת, והמכנה המשותף של כולם הוא אי ידיעת השפה ברמה מספקת או בכלל. מדובר באנשים החל מהגילאים שלאחר סיום הלימודים בתיכון ואילך, בכל שכבות הגיל. מטבע הדברים, אנשים צעירים יותר יתעניינו בנושאים שונים מאלה שבהם יתעניינו ההורים או הסבים שלהם, אבל הבסיס הוא דומה, וממנו ניתן להתפתח לכיוונים שונים. לכן, לא תתפלאו במיוחד אם תפגשו בלימודים את הדודה שלכם, את השכנים המבוגרים של סבא, את המפקד שלכם בצבא וכן הלאה. ההגדרה של הגיל בלימודי האנגלית תסייע לאנשים שמגיעים ללמוד להתגבר על המבוכה ולסייע זה לזה במטרה חשובה זו.

מה אנחנו מצפים להשיג מהלימודים שלנו?

לימודי אנגלית בגיל מבוגר נובעים בעיקר מצרכים מסוימים שיש למבוגרים עקב אי ידיעתם את השפה. על כן, יש להגדיר מטרות מראש טרם הלימודים ולבחון במהלכם אם היעדים שהצבנו לעצמנו אכן מושגים. תיאום הציפיות של הלומדים עם עצמם חשוב מאוד, גם כדי לא לחוש תסכולים במהלך הלימודים וגם כדי להתגאות בהצלחות. תיאום הציפיות מתייחס למשל לשפה מדוברת או כתובה, לרמה בסיסית או מתקדמת וללמידת אוצר מילים בסיסי או רחב.

החלטנו להתחיל – אז איפה ואיך לומדים?

כאמור, על מנת להתחיל ללמוד אנגלית יש לבחון מהו הצורך שלכם בשפה. לאחר שהבנתם מה תרצו להשיג באמצעות הלימודים, תוכלו לבחור את המסגרת המתאימה לכם ביותר:

  • לימודים בצורה עצמאית – אם מדובר בשיפור מיומנות האנגלית ויכולות השפה, ניתן בהחלט ללמוד לבד או דרך סרטוני הדרכה שיש באינטרנט. כמו כן, אם אתם מוצאים את עצמכם מטיילים בחו"ל, אפשר ללמוד לדבר תוך כדי הטיול בהתאם למה שתצטרכו.
  • לימודי אנגלית אונליין – אם רמת האנגלית שלכם היא בסיסית אך טובה, תוכלו לשפר אותה באמצעות לימוד קורס אונליין או לימוד באמצעות תוכנה. כיום האינטרנט מלא בקורסים שונים וביניהם גם לימודי אנגלית שמאפשרים לכם לשפר את השפה בלחיצת כפתור ומהבית, ללא תשלום וללא מאמץ.
  • לימודים לצורכי עבודה – אם עליכם לשפר את האנגלית שלכם לצורכי עבודה, כדאי לקחת את הנושא ברצינות וללכת ללמוד בקורס מקצועי יותר עם אנשים שיוכלו לכוון אתכם ולמדוד את ההתקדמות שלכם. מומלץ לערוך סקר שוק בנושא, לברר כמה אנשים יש בכיתה, האם כולם באותה שכבת גיל, האם הקורס מתאים לרמה שלכם, מהן שיטות הלימוד המונהגות בקורס וכמובן, מה מחיר הקורס ומה אורכו.

האם לומדים אנגלית בצורה שונה לאחר בית הספר התיכון?

לימוד אנגלית למבוגרים שונים במהות שלהם ובמטרה שלהם מאשר לימודי אנגלית בבית הספר. למעשה, בבית הספר לומדים על מנת לדעת את השפה, את חוקיה, את הכתיבה ואת הקריאה, וזאת במטרה לעבור את בחינת הבגרות. כאשר מדובר בלימוד אנגלית למבוגרים לאחר התיכון, המטרה היא לשפר את מיומנות השפה, כל אחד בהתאם לצרכיו. יהיו כאלה שירצו לדבר בצורה שוטפת יותר, יהיו כאלה שירצו לאיית ולכתוב בצורה נכונה יותר ואפילו כאלה שצריכים לעבור קורסים מקצועיים יותר לצורכי עבודה. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא קורסי אנגלית עסקית ייעודיים, שבהם נלמד ז'רגון מסוים בתחומים שונים כמו רפואה, עריכת דין, תכנות, פיננסים וכיוצא בזה.

כמה זמן ייקח לנו ללמוד?

גם כאן, הכול תלוי בצורך ובאופן שבו תבחרו ללמוד את השפה. למעשה, ככל שמתבגרים כך קליטת השפה והלימודים בכלל קשים יותר, אבל תתפלאו לגלות שבתוך מספר חודשים של קורס ממוקד תוכלו לשפר בצורה ניכרת ומשמעותית את היכולות שלכם בשפה האנגלית. אנשים מסוגים שונים מוצאים את עצמם לומדים דברים חדשים בחיים, בעיקר לקראת תקופת הפרישה, ולכן הלימודים בהחלט אפשריים וההתקדמות אכן תורגש.חשוב לציין שלימוד האנגלית חייב להתבצע בנינוחות וללא הרגשה של לחץ, משום שזו עלולה להזיק להתקדמות ולרכישת המיומנות. ידיעת השפה האנגלית תשפר לאין שיעור את התקשורת שלכם עם העולם, ולכן הזמן אינו מרכיב משמעותי בדרך לשם.

 

אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל ללמוד

כאשר מדובר בלימודים בכל תחום שהוא, אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל ללמוד, במיוחד כאשר מדובר בשפה האנגלית, שידיעה שלה היא כל כך הכרחית להתנהלות בעולם המודרני. למעשה, אין כל הגבלת גיל על לימודים – לא אקדמיים ובטח שלא לימודים מקצועיים שנועדו לשפר מיומנות של שפה כל כך נפוצה. לימודי אנגלית למבוגרים יכולים להתחיל בכל תקופה בחיים ולצאת לדרך מכל רמה של ידיעת השפה. גם אם אתם נבוכים מהרמה הנמוכה של ידיעת השפה שלכם וגם אם אתם מרגישים שאתם יודעים אנגלית, אך רוצים לשפר מיומנויות של כתיבה וקריאה – תמיד יהיה אפשרי ומומלץ ללמוד אנגלית.

לסיכום

חשוב שתזכרו את המטרות שלשמן אתם לומדים אנגלית, זה יעזור לכם בהתמודדות עם הקשיים במהלך הקורס או הלמידה העצמאית שאתם מבצעים. אין מטרה שהיא חשובה יותר או פחות: יש אנשים שלומדים אנגלית בגיל  מאוחר כדי לשחק ברידג' אונליין, לדבר בסקייפ עם הנכדות מארצות הברית, לקרוא אימיילים, לתפעל מחשב ולקנות את הסמארטפון הכי מתקדם, לצד אנשים שרוצים לחדד את האנגלית שלמדו בתיכון כדי לתקשר עם חברים חדשים בטיול אחרי הצבא, לעשות רילוקיישן, להתמצא בקלות ברשת או כדי להתקדם במקום העבודה. בנוסף, יש הרבה אנשים שמחליטים לעשות הסבת מקצוע בכל גיל, ולשם כך נדרשים לשפר את השפה האנגלית שלהם, כך שהמטרה היא מה שחשוב ולא הגיל שבו מחליטים להתחיל ללמוד. אז אם ברצונכם לשפר את האנגלית שלכם, כל מה שנותר לכם לעשות הוא לבחור את הדרך הטובה ביותר עבורכם בדרך אל היעדים שלכם – ולצאת לדרך.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי נגינה באנגלית

המוזיקה מקיפה אותנו מכל עבר, והיא חלק חשוב מהחיים של כולנו בארץ ובעולם כולו. כדי שתוכלו לדבר על מוזיקה באנגלית, הכנו לכם רשימה של כלי נגינה נפוצים שכדאי לכם להכיר

קרא עוד
בלוג

אוצר מילים באנגלית לילדים

אוצר המילים שילדים לומדים באנגלית מתחיל בהדרגה ממה שהכי קרוב אליהם כמו בני משפחה, צבעים וצורות. כמובן, אי אפשר להתחיל ללמוד את המילים לפני שעוברים על האותיות באנגלית – את

קרא עוד
בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!