מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

איך ללמוד אנגלית?

תוכן העניינים

ENGLISH עם איור של תלמידים

גם אם אינכם יודעים מילה באנגלית, אתם יכולים ללמוד את השפה מאפס תוך זמן קצר ולהשתמש בה למטרות קידום בעבודה, כדי להתקבל ללימודים גבוהים בארץ ובחו"ל, על מנת לטוס לחו"ל למטרת בילוי ולדבר עם האוכלוסייה המקומית, כדי להכיר חברים חדשים מעבר לים או לכל מטרה שהיא. השפה האנגלית נחשבת לשפה האוניברסלית באמצעותה ניתן להסתדר כמעט בכל מקום בעולם, וכאשר יש לכם בסיס טוב בשימוש השפה – השמיים הם הגבול.

בזכות הביקוש הרב ללימוד השפה קיימות היום שיטות מגוונות באמצעותן ניתן להתקדם בשפה ולהעשיר את אוצר המילים. ניתן להשתמש רק באחת או לשלב מספר שיטות. כל אדם לומד וקולט את החומר הנלמד בצורה אחרת, ואין שיטה אחת המתאימה לכולם באופן שווה. נסקור בקצרה את השיטות השונות בהן תוכלו להתקדם בשפה האנגלית. 

אפליקציות ייעודיות לטאבלט או לסלולר

אחת השיטות הנפוצות לתרגול השפה האנגלית היא שימוש באפליקציות. ניתן למצוא אינספור אפליקציות חינמיות או בתשלום סמלי ללימוד השפה בחנות האפליקציות של גוגל או ב app store , המותאמות לרמת מתחילים, לרמות בסיסיות, לרמה בינונית ואפילו לדוברי אנגלית גבוהה המעוניינים לשפר את אוצר המילים שלהם.

השיעורים מתבצעים באמצעות משחקים, או מבחנים קצרים. חלקם כוללים גם שיעורי וידאו מובנים, בהם ניתן לראות את המורה ולחזור אחריו לשם תרגול ההגייה, ואף לבדוק את התקדמותכם באמצעות מבחן קצר. שיטה זו יכולה להיות נפלאה גם לילדים קטנים, כאשר משחקים צבעוניים ומשעשעים מסייעים להם ללמוד את ה A-B-C בקלות, ולקבל אפילו תעודות וירטואליות.

אתרים ללימוד אנגלית

בדומה לאפליקציות, ניתן למצוא גם מגוון רחב של אתרים ללימוד אנגלית – חינמיים ובתשלום. חלקם גם משלבים את השפה העברית וכוללים הנחיות לישראלים, ואתרים אחרים הינם באנגלית בלבד ומתאימים לרמה בסיסית ומעלה. כאשר אתם יושבים מול המחשב, אתם יכולים ליצור אינטראקציה עם מורה וירטואלי ולהתאמן בחזרה על המשפטים הנלמדים. תוכלו גם להתאמן בהקלדה של הביטויים השונים, וללמוד אוצר מילים רחב.

עוד דרך ללמידה היא באמצעות מורה פרטי בשר ודם, העובד עמכם במתכונת של שיעור פרטי, אך במקום לפגוש אותו בביתכם, בביתו או בבית הספר לשפות – אתם מדברים עמו בתוכנות וידאו צ'ט, ומתקדמים בקצב שלכם. במקרים רבים אופציה זו תהיה יקרה יותר משמעותית משימוש באתר בלבד.

קריאת ספרים או עיתונים בשפה האנגלית

שיטה נוספת להתקדם בידיעת השפה היא באמצעות קריאת ספרים ברמה שלכם. למתחילים ישנם ספרים ברמה בסיסית הכוללים גם תמונות רבות, ומאפשרים לכם להבין את השפה מהקונטקסט. תוכלו גם לתרגם מילים שאינכם מבינים באמצעות מילון או באמצעות האינטרנט, לכתוב במחברת ייעודית את המילים החדשות שלמדתם ולגלות לאט שאוצר המילים שלכם התרחב במאות מילים לאחר תקופה קצרה.

אחרים בוחרים דווקא מאמרים מקצועיים בתחומים המעניינים אותם מכתבי עת מקצועיים באנגלית, או קוראים את העיתון היומי באנגלית לדוגמא חדשות כלכלה בגלובסחדשות ערוץ 7 או עיתונים מחו"ל כמו וושינגטון פוסט ו USAToday. בארץ קיימים מספר עיתונים בשפה האנגלית המותאמים לרמות שונות, חלק מהאנשים משתמשים בהם על מנת להעשיר את אוצר המילים. חלק מהמאמרים מופיעים גם בגרסאות המקוונות של מערכות העיתונים באירופה ובארצות הברית, הם יכולים להיות כלי עזר מצויין ללימוד (במיוחד אם מדפיסים מאמרים ספציפיים ומסמנים את המילים החדשות).

כתיבה וסיכום של תכנים

במהלך הלימודים באוניברסיטה הסטודנטים נדרשים לעבוד עם חומרי לימוד באנגלית, לסכם אותם או לתרגם חלקים רלוונטיים על מנת לענות על שאלות בשיעורי הבית. במהלך הכנת עבודת סמינריון בסיום התואר הראשון, למשל, נדרשת עבודה עם מאמרים אקדמיים רבים וניתן לבחור חלק ניכר מהם באנגלית ולהשתמש בהם על מנת לשפר את כישורי השפה.

מורה פרטי או קורס אנגלית

השיטה הנפוצה ביותר, מעבר לשיעורים בבית הספר היסודי או התיכון, ללימוד אנגלית, היא באמצעות מורה פרטי או בית ספר לשפות. קיים מגוון רחב של קורסים  באנגלית, ברמות שונות המשלבים יכולות מגוונות ברכישת השפה כמו קריאה, כתיבה ותרגול הדיבור עם מורה ועם תלמידי אנגלית אחרים בקבוצה, ובמרבית המקרים שיטה זו היא המהירה ביותר לרכוש את השפה.

אז איזו דרך מתאימה לכל תלמיד?

כפי שציינו קודם, אין מתכון אחיד ללימוד השפה האנגלית שמתאים לכולם. חלק מהאנשים לומדים מהר יותר באמצעות קריאה או שימוש באפליקציה, ואחרים זקוקים למסגרת כמו שיעורי אנגלית מסודרים בבית ספר מתאים. הדרך הנכונה היא לנסות מספר שיטות על מנת למצוא את המתאימה לכם. תוכלו גם להתבסס על ניסיון העבר ולהסתייע בחברים ובאנשי מקצוע שיעזרו לקבוע את רמתכם הנוכחית בשפה. בהתאם לכך, תוכלו להגדיר יעדים ברורים על מנת להתקדם באנגלית לשם השגת המטרה שהגדרנו מראש – תקשורת טובה בטיול, עבודה בחו"ל או שיקולים אקדמיים.

הכי חשוב – לבדוק האם התקדמנו

החלק המשמעותי ביותר בדרך הוא בדיקה האם התקדמנו בשיטה שבחרנו, ואם התשובה היא לא – לנסות לשלב אותה עם שיטה נוספת או לקבל יעוץ מקצועי (בתי ספר רבים לשפות מציעים פגישות יעוץ ללא תשלום). לאחר שהשגנו רמת שליטה מספקת בשפה, נוכל לבחור אם להמשיך לרמה מתקדמת יותר וללמוד באינטנסיביות, או לעצור וליישם את מה שלמדנו בשנים הבאות.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!