מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

אנגלית ברמת שפת אם: גם אתם יכולים!

תוכן העניינים

אנגלית ברמת שפת אם היא דבר שלא מעט אנשים שואפים אליו, יש לה הרבה מאוד יתרונות והיא יכולה לפתוח המון דלתות. העניין הוא שרבים בכלל לא מאמינים שזה משהו שאפשר להשיג וחושבים שזוהי פריבילגיה של דוברי אנגלית בלבד. אבל המציאות מראה שאנגלית ברמת שפת אם היא משהו שכל אחד יכול לרכוש בעזרת רצון והשקעה. אם כך, איך בדיוק מגשימים את החלום? עוד נגיע גם לזה, אבל קודם כל בואו ננסה להבין בכלל מה ההבדל בין אנגלית ברמה טובה לאנגלית ברמת שפת אם, מהם היתרונות שלה ואיך נוכל לעלות על דרך המלך ולהתקרב לרמה הזאת.

מה ההבדל בין אנגלית ברמת שפת אם לאנגלית ברמה טובה?

אנשים רבים בישראל, וגם לא מעט בעולם המערבי, מבינים אנגלית ויודעים לדבר ברמה כזו או אחרת. יש כאלה שמתקשים מאוד ומבינים מילים ספורות בעוד אחרים מבינים אנגלית טוב למדי ואף יודעים לתקשר בצורה טובה במקרה הצורך. אבל חשוב להבין כי ידיעה טובה של השפה היא עדיין לא אנגלית ברמת שפת אם. אנגלית ברמת שפת אם היא בעצם ידיעת אנגלית שוטפת ברמה כזו שאנו מבינים את השפה ויכולים לתקשר באמצעותה ממש כאילו הייתה שפת האם שלנו. כשאנו יודעים אנגלית ברמת שפת אם זה אומר שאנו מסוגלים לתקשר באופן מלא בשפה, להבין הכול, לעקוב אחרי הפרטנר שלנו לשיחה וגם לקרוא ולכתוב את השפה באופן שוטף.

מהם היתרונות של אנגלית ברמת שפת אם?

לידיעת אנגלית ברמת שפת אם יש לא מעט יתרונות במגוון רחב ביותר של תחומים. בראש ובראשונה היא מאפשרת לנו הישראלים להשתלב במגוון של משרות בתחומים שונים שבהן הדרישה היא לאנגלית ברמת שפת אם בלבד ובלי פשרה בעניין הזה. מעבר לכך אנגלית ברמת שפת אם תאפשר גם עבודה בכל העולם פחות או יותר – בארצות הברית, בממלכת בריטניה, באוסטרליה ובעוד מדינות רבות שהן דוברות אנגלית. כמובן שלצד כל אלו חשוב להתייחס ליתרונות התרבותיים. עם ידיעת אנגלית שוטפת אפשר להסתדר ממש בקלות ברחבי העולם כולו וממש להרגיש כמו תושב במדינות דוברות אנגלית. לבסוף צריך לזכור תמיד עד כמה קל ללמוד דברים חדשים דרך האינטרנט ולהיחשף למידע חדש דרך ספרים ומגזינים כאשר מבינים אנגלית ברמת שפת אם. בסופו של דבר זה כישור שיש לו הרבה מאוד יתרונות בולטים.

טיפים לשיפור אנגלית לרמת שפת אם

אם אתם כבר שולטים באנגלית ברמה טובה ורוצים להגיע לרמת שפת אם, הינה כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לשם:

  • חושבים ומדברים באנגלית: כדי להגיע לרמת שפת אם עליכם להתחיל להתייחס לאנגלית באופן הזה. מה זה אומר? מעכשיו מתחילים לנסות לחשוב באנגלית כמה שיותר ומשתמשים בשפה כמה שרק אפשר עם הסביבה. נכון, בהתחלה זה קצת קשה ובדרך כלל גם לא בא באופן טבעי, אבל עם הזמן תגלו שזה כבר ממש מרגיש כחלק מכם.
  • מתגברים על המבוכה והפחד: אחד המכשולים הגדולים ביותר בדרך ללימוד שפות באופן כללי הוא מכשול המבוכה. אנשים חוששים לעשות טעויות ובעיקר חוששים שיצחקו עליהם, מה שגורם להפחתה בשימוש בשפה שרוצים ללמוד. אם רוצים להגיע לאנגלית ברמת שפת אם חייבים לשים את המבוכה בצד ויפה שעה אחת קודם. סביר להניח שתטעו לא מעט במהלך הדרך, אבל אם לא תטעו איך תלמדו?
  • לקרוא, לקרוא ועוד פעם לקרוא: אחת הדרכים הטובות והבטוחות לרכוש שפה ברמה של שפת אם היא לצלול לחומרי קריאה שונים. קראו כמה שיותר וגוונו את המקורות שלכם. אפשר בהחלט להתחיל בקריאת מגזינים פשוטים, אך ככל שעובר הזמן חשוב מאוד לעבור למקורות רציניים יותר. אם זה מרגיש לכם נוח שווה לרכוש ספר שאתם אוהבים באנגלית ולנסות לקרוא אותו.
  • לראות סדרות בלי כתוביות: בעידן שלנו נראה שלא כולם מעבירים את הזמן אך ורק בקריאת ספרים, וסדרות באנגלית הם בסופו של דבר חלק מהיום-יום של כולנו. מעתה והלאה – עשו לכם מנהג, צפו בסדרות שאתם אוהבים בלי כתוביות או עם כתוביות באנגלית. בהתחלה אתם תרגישו שזה לא כל כך נוח, אבל עם הזמן וההתמדה תגלו עד כמה זה משפר את ההבנה שלכם של השפה האנגלית ולגורם למוח שלכם להתאמץ וללמוד מילים חדשות. אם יש מילה שלא ברורה במהלך הדרך מומלץ בחום לעצור ולבדוק מה התרגום שלה.
  • אל תתייאשו: הביאו בחשבון כבר עכשיו שזה לא משהו שקורה ביום אחד. כדי להצליח יהיה עליכם להקפיד לבצע את הצעדים האלה ולהתמיד. במשך זמן ארוך יכול להיות שתרגישו שלא קורה שום דבר מיוחד, אבל יום אחד בלי שתשימו לב פתאום תקלטו שאתם מבינים ודוברים אנגלית ברמה ממש גבוהה.

איך מגשימים את החלום?

אז ממש עכשיו נגענו בכמה טיפים חשובים שיעזרו להגשים את החלום של אנגלית ברמת שפת אם, אבל בסופו של דבר אם רוצים להצליח חייבים לגשת למשימה באופן מקצועי. קורס אנגלית למתקדמים הוא בלי ספק הצעד החשוב ביותר שאפשר לעשות והוא יאפשר לתרגל את האנגלית עם מורים שידעו לתקן ולשפר וכן ייתן לכם את ההזדמנות לתרגל את השפה בשיח על נושאים רלוונטיים וחשובים כמו הרגלי צריכה, בריאות ורפואה, תעשייה וחקלאות, הבדלים בין תרבותיים ועוד. מי ששואף להגיע לאנגלית ברמת שפת אם בזמן קצר צריך בהחלט לשקול את האופציה הזו לעומק.

שאלות נפוצות

לסיכום

אז אם גם אתם שואפים להגיע לאנגלית ברמת שפת אם דעו שזה לגמרי אפשרי. שווה להתחיל וליישם את הטיפים שחלקנו כאן, אך חשוב לזכור תמיד שהדרך הטובה ביותר להגיע לרמה הזו היא דרך קורסי אנגלית מקצועיים. שווה למדי להכיר את שיטת ברלינגטון המבוססת על למידה מעורבת לרכישת שפה ומשלבת בין לימודי כיתה פרונטליים לבין דרכים שונות ומקוריות יותר ללימוד כמו אפליקציה ידידותית ונוחה. הצטרפו להצלחה ולאלפי תלמידים שכבר שיפרו את האנגלית שלהם, החל מרכישת ידע בסיסי ועד לשליטה בשפה האנגלית ברמת שפת אם.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!