מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

פעלים באנגלית

תוכן העניינים

שפה היא אחד הכלים החשובים ביותר שאנחנו משתמשים בו כדי לתקשר עם הסובבים אתנו ולהעביר להם מסרים שונים. כדי להעביר מסרים שונים אלו אנו משתמשים במילים שונות ביניהם שמות עצם, שמות תואר וגם פעלים. באנגלית כמו בכל שפה אחרת, קיימים פעלים שונים. אלו הן מילים אשר ממחישות פעולה או פעולות מסוימות, ומגדירות את אופיין ולעיתים רבות גם את הגורם המבצע אותן. פעלים הם מילים אשר יכולים לתאר גם תהליכים שקורים, לתאר אירועים שקרו ולתת הוראות שונות. במאמר זה, נשקול את הפעלים הקיימים בשפה האנגלית, נבדיל ביניהם לפי הסוגים הקיימים שלהם, וכמו כן נביא כמה דוגמאות לפעלים בהם אנו משתמשים הכי הרבה.

מהם פעלים?

פעלים הם מילים המתארות דבר מה המתרחש על ידי גורם מבצע מסוים או פעולות שמתרחשות מעצמן. לעיתים מילים אלו יכולות לתאר גם תהליכים שונים המתרחשים והם יכולים גם לתאר מיומנויות שונות והוראות לביצוע פעולות נוספות. בלימודי אנגלית בכל קורס אנגלית תלמדו כי כל הפעלים כולם יכולים לשנות את הזמן שלהם, וכמו כן לתת לנו מידע על הזמן שבו הם מבוצעים ועל המצב או על היכולות המסוימות שמשמעותם מתארת.

סוגי פעלים

באנגלית לפעלים קיימות שלוש קטגוריות שונות והן: פעלים חזקים, פעלים חלשים ופעלים חריגים או פעלים יוצאי דופן:

פעלים חזקים

פעלים חזקים באנגלית הם פעלים אשר שונים בצורת השורש שלהם מפעלים אחרים. משמע, פעלים חזקים שאנו צריכים להטות את הזמן שלהם או את המצב שלהם, הם דורשים שינוי באותיות השורש הפנימיות של הפועל. לדוגמה יש לנו את הפועל SEE שלפי כללי הדקדוק באנגלית יש לו שלוש צורות שונות המתארות זמנים שונים:  SEEלראות (בהווה), SAW ראה (בעבר), וSEEN- נראה (בעבר – הווה מושלם). בכל שלושת פעלים אלו אפשר לראות כי השורש של המילה משתנה.

פעלים חלשים

פעלים חלשים בשפה האנגלית הם פעלים שהשורש שלהם נשאר דומה בכל הטיות הפועל השונות. אך פעלים אלו דורשים תוספת של אותיות מסוימות המתווספות לסוף המילה, לצורך שינוי הזמן של הפועל, לכן אנו קוראים להם פעלים חלשים. לדוגמה הפועל TALK (לדבר), אם נרצה להטות אותו לזמן עבר נצטרך להוסיף לשורש הפועל את צירוף האותיות ED, ואז נקבל את המילה TALKED (דיבר\דיברו בזמן עבר).

פעלים חריגים

אלו הם פעלים הדורשים שינוי משמעותי אם יש צורך לשנות את הזמן שלהם. אי אפשר להוסיף לפעלים אלו אותיות בסוף המילה כדי לשנות אותם ואי אפשר להחליף להם אותיות. לכן, צורת הפועל משתנה לגמרי וכמעט בלי הכר, אך משמעות המילה נשארת דומה וההבדל היחיד הוא הזמן שאליו היא מתייחסת. אפשר לראות זאת לדוגמה בפועל BE אשר צורותיו השונות הן: AM , IS, ARE, WASו-WERE.

רשימת פעלים באנגלית

בטבלה זו תוכלו לראות את הפעלים השונים שאנחנו משתמשים בהם במהלך היום יום בשפה העברית גם באנגלית, כאשר מימין יופיע הפועל בעברית, לאחר מכן באנגלית בצורת עבר ובשם הפעולה בהווה, בעמודה הכי השמאלית .

הפועל בעבריתהפועל באנגלית בזמן עברפועל 3 (V3) שם פעולה באנגלית
לראותsawseen(see): see
לדברtalkedtalkedtalk): talk)
לעשותdiddone(do): do
לאהובlovedloved(love):love
ללמודlearned/learntlearned/learnt(learn): learn
לרקודdanceddanceddance): dance)
לרכובroderidden(ride): ride
לכתובwrotewritten(write): write
לקרואreadread(read): read
לשירsangsung(sing): sing
  • פועל 3 (V3) – פועל מיוחד בזמן עבר.

פסקת סיכום

קיימים הרבה פעלים באנגלית, והם חלק חשוב מהשפה ומהתקשורת היום יומית של כל אחד ואחת אשר מתקשרים בשפה האנגלית לצורכי עבודה או כשפה נוספת. חשוב לזכור את הפעלים השונים ואת ההטיות השונות שלהם בזמני עבר, הווה ועתיד כדי שנוכל לתקשר בצורה ברורה ומדויקת וליצור משפטים תקינים בזמנים שונים.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!