מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

טעויות נפוצות באנגלית

תוכן העניינים

תלמידי ברלינגטון בקורס לימוד אנגלית מדברים

אנגלית היא בין השפות המדוברות ביותר בעולם, אבל עם זאת לא תמיד קל לדבר אנגלית מבלי לטעות, בעיקר טעויות נפוצות שישראלים רבים חוזרים עליהן. מהם סוגי הטעויות הנפוצים ביותר שאנחנו עושים? במאמר הזה נסביר מהם המקורות האפשריים לטעויות האלה וגם ניתן כמה דוגמאות לשגיאות הנפוצות ביותר.

שגיאות זמנים – עבר, הווה, עתיד

אחד מהסוגים הנפוצים ביותר של טעויות באנגלית אצל דוברי עברית, הוא שימוש לא נכון בזמנים. כלומר, שימוש בפועל עתיד בזמן עבר או להיפך. למשל: I want to make a cake yesterday – אני רוצה להכין עוגה אתמול. דוגמה נוספת: I go to school yesterday – אני הולך לבית הספר אתמול. כאן יש בלבול בין פועל בצורת הווה בסיומת ING ופעולה שמתבצעת בזמן עתיד. אלו הם דוגמאות למשפטים לא תקינים ונראה כי הרבה מאוד ישראלים מתבלבלים בזמנים. לימוד אנגלית למתקדמים הוא אפשרות מצוינת למי שרוצה להיפטר אחת ולתמיד משגיאות כאלו ולדבר אנגלית תקינה.

"מתרגמים" מעברית לאנגלית

עוד טעות נפוצה של דוברי עברית היא תרגום מילולי של ביטויים שונים מעברית לאנגלית. למשל, אנשים שרוצים להגיד באנגלית "ביצה קשה" ומתרגמים את הביטוי ל-Hard Egg. הביטוי הנכון כאן הוא Hard Boiled Egg וזוהי דוגמה אחת מיני רבות. דוגמה נוספת: לעשות חיים (To have a good time) בתרגום לביטוי השגוי To make a life. גם כאן לימוד אנגלית מקצועי יכול לעזור ובעזרת לימודים מקצועיים נוכל להכיר את כל התרגום הנכון למילים ולביטויים באנגלית.

הגייה לא נכונה

גם הגייה לא נכונה של מילים היא דבר נפוץ. למשל המילה women שצריך להגות אותה כ-wimen. יש מילים וביטויים באנגלית שקשה לבטא, וכך נוצרו מעין קיצורי דרך ודרכים לא נכונות לבטא אותם. כדי להימנע מטעויות מהסוג הזה, מומלץ להתאמן על מילים ספציפיות לפני שמבטאים אותן, בייחוד אם לא ממש בטוחים איך מבטאים אותן נכון. אם אתם לא בטוחים איך צריך לומר מילה מסוימת, תוכלו למצוא אתרים ברשת שבהם אפשר לשמוע את ההגייה הנכונה של המילה.

דוגמאות לטעויות

יש מילים באנגלית שמאוד דומות אחת לשנייה, אך המשמעות שלהן שונה לחלוטין. בואו נדבר על כמה מהטעויות הנפוצות האלה.

Latter לעומת Later

משמעות המילה Latter היא "הדבר האחרון". כלומר, אם מתייחסים לשני דברים או יותר. לעומת זאת משמעות המילה Later היא ״מאוחר יותר״.

דוגמה: I like both apples and oranges, but I prefer the latter –אני אוהב גם תפוחים וגם תפוזים, אבל מעדיף את האחרונים (כלומר את התפוזים).

דוגמה: I will be going to the gym later – אלך לחדר הכושר מאוחר יותר.

Affectלעומת Effect

משמעות המילה Affect היא "להשפיע" (פועל), ומשמעות המילה Effect היא "השפעה" וזהו שם עצם.

לדוגמה: The stormy weather will affect our trip – מזג האוויר הסוער ישפיע על הטיול שלנו.

לדוגמה: The stormy weather had a bad effect on our trip – למזג האוויר הסוער הייתה השפעה רעה

על הטיול שלנו.

Raise לעומת Rise

משמעות המילה Raise היא "העלאה" או "לגדל" (ילדים או בע"ח), ומשמעות המילה Rise, לעומת זאת, היא "לעלות".

 

לדוגמה: I recently got a raise at work – לאחרונה קיבלתי העלאת שכר בעבודה.

לדוגמה: The price of fuel is expected to rise next week – מחיר הדלק צפוי לעלות בשבוע הבא.

Replay לעומת Reply

משמעות המילה Replay היא "מהלך חוזר" או "משחק חוזר", ומשמעות המילה Reply, לעומת זאת, היא לענות על הודעה.

 

לדוגמה: I went to get a glass of water and I missed the goal! It’s OK, I’m sure they’ll show the replay. – הלכתי להביא כוס מים ופספסתי את הגול! זה בסדר, אני בטוח שהם יראו את השידור החוזר.

לדוגמה:  I send an e-mail to the customer service and they reply quickly – אני שולח אימייל לשירות הלקוחות והם משיבים במהירות.

Two לעומת Too לעומת To

כאן יש בלבול משולש בין שלוש מילים שנשמעות אותו דבר, אך נכתבות אחרת ולכל אחת מהן משמעות שונה לחלוטין.

משמעות המילה Two היא המספר שתיים, משמעות המילה Too היא "גם" או "מידי" ומשמעות המילה To היא "ל…"

 

לדוגמה: I have been blessed with two children – התברכתי בשני ילדים.

לדוגמה: Are you going to the water park? I want to go too –אתה הולך לפארק המים? אני רוצה ללכת גם.

לדוגמה: It is time to go to the super market – זה הזמן ללכת לסופר מרקט.

 

שימו לב – יש הרבה מאוד ביטויים באנגלית שנשמעים אותו דבר או ממש דומים אחד לשני, אבל המשמעות שלהם היא שונה לחלוטין וזהו מקור בהחלט נפוץ לשגיאות.

לסיכום

טעויות באנגלית הן דבר נפוץ ביותר בקרב ישראלים דוברי עברית, והרבה פעמים הן המחסום בין אנשים לבין אנגלית מושלמת וקולחת. אם גם אתם מרגישים שיש לכם הרבה טעויות חוזרות או שבאופן כללי האנגלית שלכם יכולה להיות טובה יותר, לימודי אנגלית הם אופציה טובה בהחלט שתעזור לכם להגיע לאן שאתם שואפים. שווה להכיר את הקורסים של ברלינגטון, ובפרט את הקורס לאנגלית מדוברת שבו תקבלו את כל הכלים לשליטה בשפה באופן יום-יומי, דבר שישרת אתכם בצורה נפלאה במגוון סיטואציות בחיים. רוצים לדעת עוד? דברו איתנו!

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!