מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

7 שאלות שחייבים לשאול לפני שבוחרים קורס אנגלית?

תוכן העניינים

תלמידים בברלינגטון ששואלים שאלות

מתלבטים היכן ללמוד אנגלית? תוכלו למצוא מגוון רחב של בתי ספר המציעים קורסים שונים, אך לפני שרצים ונרשמים לקורס הראשון, מומלץ לשאול את עצמכם מספר שאלות מקדימות שבעזרתן תוכלו לבחור את בית הספר המתאים לכם ביותר. מעבר למחיר ולזמני הקורסים, חשוב לוודא כי הקורס אכן יעזור לכם להגיע לרמה הרצויה באנגלית.

כמה יצא לי לדבר אנגלית בבית הספר הנבחר?

שיעורי האנגלית מורכבים מקטעי קריאה, דיבור, הבנת הנשמע וכתיבה. בכל בית ספר ללימוד שפות מושם דגש על מרכיבים שונים, ולכן פעמים רבות תלמידים לומדים לקרוא, אך אינם מתרגלים את הדיבור או את הכתיבה במידה מספקת. בנוסף, כאשר מספר התלמידים בכל קבוצה הוא גדול, מרביתם בעיקר שומעים את המורה, אך אינם מספיקים לתרגל את הדיבור זה עם זה. אם חשוב לכם לדבר יותר, נסו למצוא קורסים הכוללים גם אפשרויות לתרגל באופן אישי עם המורה או לתרגל עם תלמידים נוספים את השפה, בקורס ובשעות הפנאי שאחריו.

האם המורים הם דוברי אנגלית כשפת אם, ומדוע הדבר חשוב?

מורים לאנגלית הדוברים את השפה כשפת אם יכולים לסייע לתלמידים להבין אותה על בוריה, ולהשתמש בה בצורה הנכונה. קיימים ניואנסים בכל שפה, הקשורים לדרכי ההגייה של כל מילה ולמשלבים לשוניים שונים. בנוסף, כאשר לומדים לימודי אנגלית עם מורה שזו שפת האם שלו, רוכשים מעט מהמבטא המקורי בדיבור בשפה זו. יתרון נוסף שיש למורים הדוברים את השפה כשפת אם היא הכרות רחבה יותר עם מילות הסלנג ועם הקונטקסט של כל מילה, מעצם השימוש בה בצורה שוטפת.

במה יתמקדו הלימודים – דקדוק, דיבור או מאפיינים נוספים?

כפי שציינו, תוכנית הלימודים משתנה ממוסד לימודי זה למשנהו. כאשר לומדים את השפה, רצוי לפתח יכולת התבטאות בה, ולא ללמוד לדבר נכון רק "על הנייר". התמקדות בדקדוק נכון היא חשובה, אך על מנת להשתמש בשפה באופן יומיומי מומלץ למצוא בית ספר המתמקד בשיפור היכולת הוורבלית בשפה זו.

מה היעד שלי מבחינת לימוד השפה האנגלית?

לכל תלמיד יעדים שונים. חלקם מעוניינים ללמוד את השפה המדוברת, ואחרים מעוניינים לקרוא ספרים בשפה האנגלית ולהיחשף מבחינה תרבותית לגישות נוספות בכתבי עת מדעיים מרחבי העולם. יש המעוניינים להיות מסוגלים לצפות בסרטים ללא תרגום, ואחרים מעוניינים ללמוד שפה שניה כדי להרחיב את האופקים ולטייל מעבר לים.

בחירת קורס אנגלית שיתאים לכם צריכה להתבצע בהתאם ליעדים שהצבתם לעצמכם. למשל, אם אתם מעוניינים לשפר את היכולת השפתית – בחרו בית ספר ששם דגש על דיבור. אם אתם מעוניינים לשפר את יכולתכם לקרוא כתבי עת מדעיים באנגלית אקדמית – קיימים קורסים ייעודיים לתחום זה. כאשר אתם מגדירים יעד ברור, קל לכם גם לבדוק אם הצלחתם לעמוד בו, ועל כך נרחיב בהמשך.

האם בית הספר מתאים את עצמו לצרכיי?

חשוב לבדוק עד כמה בית הספר מתאים את עצמו לצרכים השונים של התלמידים. חלק מהם פנויים יותר בשעות הבוקר ואחרים דווקא בערב, כל תלמיד מגיע מרקע שונה, ולכן דובר אנגלית ברמה שונה. גם גודל הכיתות הוא פקטור משמעותי בבחירת בית הספר, משום שקבוצות מצומצמות יותר יאפשרו לרוב יכולת התמקדות גבוהה יותר של המורה בכל תלמיד.

מהי נגישות הסניף של בית הספר ללימוד אנגלית?

לפני שמתחייבים ללמוד במקום מסוים, רצוי לבדוק את הנגישות לאותו מוסד. אם אתם ניידים, רצוי לבדוק האם יש לבית הספר חניון משלו או שיש חנייה זמינה באזור, ואם אתם מגיעים בתחבורה ציבורית – כדאי לוודא שיש אוטובוס נגיש ממקום המגורים שלכם לאזור.

כיצד ניתן למדוד את ההתקדמות בין שיעור לשיעור?

זו שאלה משמעותית ביותר. למדתם במשך כמה חודשים, אך כיצד תוכלו לדעת שאכן שיפרתם את האנגלית שלכם? מומלץ לבצע מבחן לפני תחילת הלימודים על מנת לקבוע את הרמה הנוכחית, ולאחר מכן לבצע מבחנים דומים בכל תקופה, על מנת שתוכלו לדעת אם הקורס אכן קידם אתכם בידיעת השפה.

לסיכום, לאחר שביררתם עם בתי הספר השונים המציעים קורס אנגלית מהן התשובות לכל השאלות הללו, תוכלו לבחור בצורה מושכלת את המקום הנכון עבורכם. לתלמידים שונים מתאימות שיטות לימוד שונות, ובתי הספר לאנגלית כיום פותחים מגוון רחב של אפשרויות לימוד, אם במסגרת אישית, במסגרת קורס כללי או בקורס קצר ואינטנסיבי. גם לאחר שהתחלתם את הקורס, תוכלו לבדוק האם הוא עומד בציפיות שלכם, ובמקרה הצורך לבחון חלופות נוספות.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!