מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

איך לשפר את האנגלית שלנו בעזרת דיבור בלבד?

תוכן העניינים

בחורה מנסה להבין אנגלית

רכישת שפה שניה חדשה בדרך כלל מתבצעת באמצעות שילוב של מיומנויות כתיבה, קריאה, הקשבה ודיבור, כאשר אוצר המילים מתרחב, וכן היכולת להשתמש בדקדוק באותה שפה. אולם, יש הבוחרים דווקא בדרך של דיבור בלבד על מנת ללמוד את השפה, ומדלגים על השפה הכתובה. רבים לומדים אנגלית או שפה נוספת באמצעות ביקור במדינה בה השפה מדוברת באופן שוטף (כמו סאמר סקול בארה"ב לרכישת השפה האנגלית או טיול ארוך בדרום אמריקה על מנת לרכוש את השפה הספרדית).

הדרך הטבעית בה למדנו את שפת האם

לימודי אנגלית בבית הספר אכן מדגישים את החלקים של הכתיבה ושל הקריאה בתהליך הלימוד, אך בפועל, גם את שפת האם (במקרה של רבים בארץ מדובר בעברית) רכשנו באמצעות שימוש בשפה המדוברת. שמענו את השפה מההורים ומהסביבה, השתמשנו בה כשלמדנו לדבר, ויתכן שיש משהו טבעי בדרך בה אנו בנויים שהופך את הלימוד באמצעות הקשבה ודיבור לדרך מהירה יותר לרכוש שפה שניה עבור רבים.

איך אפשר ללמוד אנגלית באמצעות דיבור?

לתלמידים מתחילים מרמה בסיסית מאד, אוצר המילים עדיין אינו רחב מספיק כדי לנהל שיחה שלמה עם אדם הדובר אך ורק אנגלית וכדי להבין את כל הנאמר בה. בשל כך, בתי ספר לאנגלית או קורסים המתמקדים בדיבור נעזרים בדוברי אנגלית המסוגלים לתקשר גם בעברית, ולתרגם בזמן אמת את התכנים שלא הובנו. בשלב זה חשוב לזכור את המילים החדשות שנלמדו, ואולי אף לכתוב אותן במחברת המיועדת לכך, על מנת להשתמש בהן בקלות בעתיד.

שיפור אנגלית בעזרת שימוש שוטף ועקבי בשפה

אם בחרתם להיעזר בחבר או בקולגה על מנת לדבר אנגלית, חשוב להמשיך ולהשתמש בשפה האנגלית באופן עקבי. במיוחד אם הוא גם דובר עברית – אז יש נטייה "לברוח" לעתים לשיחה בשפת האם שלנו, במיוחד בהתחלה, כאשר הדיבור באנגלית עדיין אינו קולח. שיחות עקביות, מספר פעמים בשבוע או אפילו מדי יום, גם לזמן קצר, יכולות לסייע להגדיל את אוצר המילים ולשיפור האנגלית בכלל.

פיתוח יכולת הבנה מתוך הקשר המילים במשפט

חשוב לנסות גם לפתח יכולת נוספת – הבנת פירוש המילים מההקשר בו נאמרו. גם אם הבנתם רק 80% מהמשפט, לעתים ניתן לחוש מהטון בו מילה נאמרה או ממיקומה בתוך המשפט את הפירוש שלה, או את רוח הדברים. לאחר מכן, ניתן שוב לחזור ולבדוק באמצעות מילון (חשוב תמיד בעת לימוד שפה חדשה שיהיה מילון טוב בהישג יד – דיגיטלי או אחר), או לשאול את השותף לדו-שיח מה הפירוש של המילה. יכולת זו מתפתחת באופן טבעי ככל שממשיכים ולומדים את השפה, וניתן להשתמש בה גם ברמות גבוהות יותר של השפה האנגלית בעולם העסקים, או אפילו בניסיון להבין את מילותיו של שיר אהוב. נרחיב על כך מעט.

לדבר אנגלית באמצעות מוזיקה אהובה

גם אם אינכם שולטים בשפה האנגלית, אך מאזינים למוזיקה לועזית או אוהדים אמן או להקה השרים בשפה – תוכלו להשתמש בכך על מנת לשפר את מיומנויות השפה בקלות. הקשיבו לשירים, זהו את המילים שאתם מכירים ובדקו את המשמעות של מילים חדשות. תוכלו לבדוק ברשת האינטרנט את מילות השיר וללמוד אותן תוך כדי האזנה לשיר, בעיקר בזכות יוטיוב – כיום ניתן לראות את הקליפים עם המילים של השירים וכך לשיר יחד עם המוזיקה. מילים ומשפטים מתוך שירים שהכרתם נשארים לעתים בזיכרון יותר ממשפטים אקראיים, והשירה עם מוזיקה אהובה מאפשרת לכם לתרגל את השפה בצורה מהנה יותר.

שימוש בתוכניות טלוויזיה ובסרטים

כאשר אתם צופים בטלוויזיה בסרטים באורך מלא או בתוכניות קצרות בשפה האנגלית, נסו להקשיב ולהבין את הנאמר, ולבדוק בכתוביות אם צדקתם. בתוך זמן קצר תגלו שככל שאתם שמים לב יותר לאנגלית במהלך חיי היומיום, המילים מתחילות לחזור על עצמן, ואתם מבינים יותר. אם הזמן תשימו לב כי שיפור האנגלית בא בטבעיות גם מצפייה בתוכניות או בסרטונים ללא כתוביות בעברית, במיוחד אם מדובר בסרט או בתוכנית שראיתם בעבר, ואתם זוכרים חלק מהדיאלוגים הנאמרים בו.

עקבו אחר ההתקדמות שלכם בשפה

אם תבדקו לאחר תקופה בה אתם שמים דגש מיוחד על תרגול שמיעה ושיחה בשפה האנגלית, תגלו דבר מעניין. אם קודם הבנתם רק 25% מהמילים הנאמרות, לאחר מספר חודשים אתם כבר מבינים לפחות חצי מהמילים. זמן מה לאחר מכן תעלו כבר להבנה של 70%. כך תוכלו לבחון את ההתקדמות שלכם בצורה אמפירית. אם נראה לכם שההתקדמות איטית מדי, תמיד תוכלו למצוא עוד אדם להמשיך ולדבר איתו בשפה, או להקדיש זמן רב יותר במהלך השבוע לשיחה באנגלית. זכרו, החלק החשוב ביותר בלימוד בדרך זו היא לשמוע ולדבר אנגלית כמה שיותר.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!