מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

תאריכים באנגלית

תוכן העניינים

חלק חשוב משיחה בין בני אדם היא היכולת לציין תאריכים. תכנון קדימה הוא עניין שאנחנו מתעסקים בו באופן יום יומי, ואנחנו צריכים להיות מסוגלים לתאם אירועים עם אנשים, לדעת לומר איזה יום היום או לזכור תאריכים חשובים בכל מיני הקשרים. בדיוק לשם כך צריך ללמוד איך לומר תאריכים שונים באנגלית לפי יום וחודש. כאן תוכלו ללמוד בדיוק איך לעשות זאת – בואו נתחיל.

הבסיס לכתיבת תאריכים

הבסיס לכתיב תאריכים באנגלית אמריקאית הוא די פשוט – הפורמט הסטנדרטי הוא בסדר של חודש-יום-שנה, כאשר אנחנו רושמים את התאריך בצורה מספרית ולא מילולית. בעברית אנחנו רגילים לומר קודם את היום ורק לאחר מכן חודש, ולכן תצטרכו תקופת הסתגלות קצרה לרעיון הזה: במקום לומר אחד בינואר 2024, תצטרכו לומר באנגלית January 1st, 2024. שימו לב שאחרי שם היום מופיע פסיק, ויש עוד כמה ניואנסים שחשוב להכיר כמו קיצורי חודשים וציון היום בחודש, שעליהם נפרט מייד. אפשר לכתוב את שם היום גם כמילה ולא כמספר, אבל זהו שימוש נפוץ פחות.

הכירו את הקיצורים

בשפה האנגלית יש הרבה קיצורים שמטרתם להפוך את הקריאה והכתיבה לקלות ומהירות יותר, וזה נכון גם בגזרת התאריכים. שמות החודשים מקבלים כולם קיצורים של 3 אותיות:

שם החודש המלא
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
שם החודש המקוצר
Jan
Feb
Mar
Apr
May
Jun
Jul
Aug
Sep
Oct
Nov
Dec
עברית
ינואר
פברואר
מרץ
אפריל
מאי
יוני
יולי
אוגוסט
ספטמבר
אוקטובר
נובמבר
דצמבר

בדרך כלל מוסיפים נקודה אחרי שם החודש המקוצר, למשל Feb. 01, 2024, אם כי יש מקומות שבהם אפשר לראות שאין שימוש בנקודה.

תבניות לתאריכים באנגלית

תבנית התאריכים שאנחנו משתמשים בה בישראל היא בפורמט DD/MM/YYYY – DD מציין את היום, MM את החודש ו-YYYY את השנה (לפעמים משתמשים רק בשתי ספרות כדי לציין שנה). הפורמט הזה נפוץ מאוד במדינות רבות בעולם בהן מדברים אנגלית בריטית.

בארצות הברית (אנגלית אמריקאית) משתמשים בפורמט MM/DD/YYYY, כלומר מציינים קודם לכן את החודש ורק לאחר מכן את היום. מומלץ לזכור זאת אם אתם מתכננים להזמין חופשה בחו"ל או בודקים את תאריכי ההופעות של הלהקה האמריקאית שאתם אוהבים – בדרך כלל הם משתמשים בפורמט שלהם, ויש מקרים שבהם יכול להיווצר בלבול (10/3 לעומת 3/10).

עוד תבנית שכדאי להכיר, הנפוצה בעיקר בתחום הטכני, היא התקן הבין לאומי ISO 8601 לציון תאריך. הפורמט שלה מציין את יחידות הזמן בסדר גודל יורד, כלומר שנה-חודש-יום: YYYY-MM-DD.

איך הופכים תאריך מספרי לכתב?

כדי להפוך תאריך מספרי לתאריך במילים, צריך להכיר את מערכת המספרים הסודרים של השפה האנגלית. בדיוק כמו שבשפה העברית יש הבדל במשמעות בין אחד לראשון, כך גם בשפה האנגלית. בדרך כלל מוסיפים לשם המספר את הסיומת th כדי להפוך אותו למספר סודר. למשל, כדי להפוך את המספר 4 לרביעי באנגלית מוסיפים th – ומ-four מקבלים fourth. זה נכון למרבית המספרים – seventh (שביעי), eleventh (אחד עשר), twelfth (שנים עשר, שימו לב לשינוי ביחס למילה twelve), thirteenth (שלושה עשר), hundredth (מאה) ועוד.

השינוי היחיד הוא במספרים שיש להם בשם one, two או three – במקרה הזה המילים האלו משתנות ל-first, second או third בהתאמה. למשל: twenty first (עשרים ואחד), thirty second (שלושים ושניים), third (שלישי). הקיצורים שלהם לצד מספרים הם st, nd ו-rd בהתאמה.

מכאן משתמשים במספר הסודר כדי לציין תאריך בחודש – January 1st, April 20th, December 22nd וכן הלאה. לרוב כדי לציין תאריך אומרים את שם החודש לפני המספר הסודר, אבל אפשר גם הפוך בתנאי שאתם מוסיפים The בתחילת המשפט ו-of בין המספר הסודר לחודש. למשל: The 1st of January.

טבלת תאריכים

הינה טבלת התאריכים המלאה, שתעזור לכם להרכיב בקלות כל תאריך שתרצו בשנה:

מספר סודר מקוצר

ביטוי באנגלית

יום בחודש

חודש

1st

First

1

January

2nd

Second

2

February

3rd

Third

3

March

4th

Fourth

4

April

5th

Fifth

5

May

6th

Sixth

6

June

7th

Seventh

7

July

8th

Eighth

8

August

9th

Ninth

9

September

10th

Tenth

10

October

11th

Eleventh

11

November

12th

Twelfth

12

December

13th

Thirteenth

13

 

14th

Fourteenth

14

 

15th

Fifteenth

15

 

16th

Sixteenth

16

 

17th

Seventeenth

17

 

18th

Eighteenth

18

 

19th

Nineteenth

19

 

20th

Twentieth

20

 

21st

Twenty First

21

 

22nd

Twenty Second

22

 

23rd

Twenty Third

23

 

24th

Twenty Fourth

24

 

25th

Twenty Fifth

25

 

26th

Twenty Sixth

26

 

27th

Twenty Seventh

27

 

28th

Twenty Eighth

28

 

29th

Twenty Ninth

29

 

30th

Thirtieth

30

 

31st

Thirty First

31

 

סיכום

עכשיו גם אתם יודעים איך תאריכים באנגלית נראים, מהם הקיצורים הנפוצים ואיך לכתוב ולומר אותם בעצמכם. תכנון אירועים קדימה וציון תאריך ספציפי מעולם לא היו פשוטים יותר. מוזמנים לקרוא עוד בבלוג שלנו כדי ללמוד עוד חלקים חשובים בשפה האנגלית, ולהתרשם ממגוון הקורסים בברלינגטון אינגליש, המתאימים לאנשים בכל הגילאים ובכל רמות הידע.

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

משפטים באנגלית

שינון אוצר מילים כחלק מהלימודים בקורס אנגלית או באופן עצמאי הם רק שלב אחד בדרך לשליטה בשפה. בואו נעלה שלב אחד קדימה – הכנו לכם רשימה שלמה של משפטים באנגלית

קרא עוד
בלוג

יום ראשון באנגלית

אם נמאס לכם להתבלבל ולא לזכור איך אומרים יום ראשון באנגלית, הגעתם לדף הנכון. כאן תוכלו ללמוד איך כותבים יום ראשון באנגלית וגם איך לשלב אותו בצורה נכונה במשפטי השיחה

קרא עוד
לימוד אנגלית למבוגרים
בלוג

לימוד אנגלית למבוגרים

שפה היא אחד מאמצעי התקשורת החשובים ביותר מאז ומעולם ובייחוד בעידן המודרני, בין אם מדובר בשפה מדוברת או בשפה כתובה. אמצעי זה יכול לסייע לנו להבין את העולם בצורה טובה

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!

הירשמו עכשיו לקביעת פגישת ייעוץ חינם