מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

מצגת באנגלית – כיצד מכינים מצגת מקצועית?

תוכן העניינים

מצגת באנגלית - ברלינגטון אינגליש

אתם יודעים שהאנגלית שלכם טובה. למרות שלא נולדתם או למדתם באוקספורד, אתם מצליחים לנהל שיחות באנגלית, לראות סדרות מבלי להתעכב על התרגום ואפילו להתעדכן מדי פעם בחדשות מאתרי אינטרנט זרים. אבל כשמודיעים לכם בעבודה שעליכם להכין מצגת באנגלית ולהציג אותה בפני לקוחות או עמיתים מחו"ל, פתאום אתם כבר לא כל כך בטוחים שהאנגלית העסקית שלכם תעמוד באתגר.

התחושה הזו היא תחושה נפוצה בה נתקל כל אדם שעובד בחברה בינלאומית או בחברה שעובדת מול שותפים ולקוחות מחו"ל. למרות הבטחון שלנו בשפה האנגלית בחיי היומיום, כשאנחנו נדרשים להכין מצגת עסקית באנגלית, ברור לנו שמדובר בדבר אחר לחלוטין. הכנת פרזנטציה באנגלית היא חלק בלתי נפרד מהעבודה בחברות בינלאומיות – החל ממצגות עדכונים קצרות לפגישות ועד לפרזנטציות מורכבות המציגות פרויקטים ללקוחות ולמשקיעים. מכיוון שהדרישה להכנת מצגות מקצועיות באנגלית היא חלק מהעבודה, בין אם מדובר בבניית מצגת חדשה או תרגום מצגת מעברית לאנגלית, חשוב שתכירו את הכלים והפתרונות שיכולים לסייע לכם בהכנת מצגת מקצועית.

במה שונה כתיבת מצגת באנגלית ממצגת בעברית?

מצגות מקצועיות באנגלית צריכות להיכתב באנגלית מקצועית ולכלול את כל המונחים המקצועיים של התחום בו הן עוסקות. לכן לא מספיק לדעת אנגלית מדוברת על מנת להכין מצגת מקצועית אלא להבין היטב את המושגים, ויותר חשוב מכך, לוודא שקהל היעד שלכם שולט בהם באותה מידה. אך לא רק את תוכן המצגת יש להתאים לקהל היעד אלא גם את הטון שלה. בישראל אנו פחות מקפידים מבחינת הטון והרשמיות, אך בפניה לקהלים דוברי אנגלית חשוב לבחור ולהתאים את הטון לקהל ולסיטואציה (לדוג', מצגת הפונה לצוות ייעוץ משפטי תהיה שונה בטון שלה לעומת מצגת לצוותי מכירות, דבר שפחות מורגש כאשר אנו כותבים מצגת בעברית)

איך נראית מצגת באנגלית?

לנראות של המצגת יש תפקיד חשוב והיא מסייעת לכם להעביר את הרעיונות והנושאים בצורה ברורה יותר. בעיצוב המצגת הקפידו על שימוש בלוגו החברה ובגופן אחיד. חשוב להשתמש בגופן אנגלית המתאים לסביבה העסקית שעבורה אתם מציגים. באתר זה תוכלו למצוא כ-17 פונטים מומלצים ומקובלים לשימוש בפרזנטציה באנגלית.

עצבו את עמודי המצגת בצורה תמציתית וברורה, שתתמוך בהסברים שאתם מעבירים במהלך המצגת בעל פה. וודאו כי הטקסט המופיע במצגת כתוב נכון ואינו מכיל שגיאות כתיב ובתחביר נכון. אם אינכם בטוחים ברמת האנגלית של המצגת, מומלץ שתתנו אותה לחבר דובר אנגלית או למורה האנגלית העסקית שלכם, לבדיקה סופית.

מה חשוב שיופיע במצגת באנגלית?

את המצגת חשוב לפתוח עם עמוד שער מעוצב בשפה העיצובית של החברה שלכם. את העמוד הזה ניתן להקרין בתחילת הפגישה, עוד לפני שצוללים עמוק אל תוך התוכן. בתחילת המצגת חשוב להציג את תוכן העניינים ובו רשימה של הנושאים בהם עוסקת המצגת. תוכן העניינים מאפשר למאזינים שלכם לקבל מושג על כמות הנושאים בהם אתם הולכים לעסוק וכן על משך הזמן המשוער של הפרזנטציה. הקפידו לציין בתוכן העניינים שם הפסקות לשאלות, כדי שהמאזינים לפרזנטציה שלכם ידעו שאתם מתכוונים להקדיש חלק מיוחד לכך וימנעו מהפרעות באמצע הפרזנטציה.

בסיום המצגת הציגו סיכום קצר, תמציתי וממוקד של הנושאים שהועלו. זהו השקף שיישאר בראשם של הקהל שלכם אחרי הפרזנטציה, לכן חשוב לדאוג שהוא יהיה כמה שיותר ברור ופשוט.

כיצד החשיבות של כתיבה נכונה מסייעת לשפר את הצלחת המצגת?

בעבודה מול לקוחות ושותפים בינלאומיים, ייתכן שרמת האנגלית של הקהל שלך לא תהיה אחידה, ולכן חשוב לדייק ככל האפשר במילים ובמונחים המופיעים במצגת. כתיבה נכונה ומדויקת מראש של המצגת תבטיח שהמסרים יועברו בצורה ברורה לכולם, ותחסוך מכם מצבים בהם אתם עלולים להתבקש ולפרט יתר על המידה, ונאלצים לאלתר באנגלית מבלי שהתכוננתם לכך מראש.

אחרי שלמדתם כיצד להכין את המצגת באנגלית, קבלו מאיתנו כמה דגשים וטיפים להעברת מצגת מול קהל שיעזרו לכם לעבור את הפרזנטציה באנגלית בהצלחה:

תקבלו השראה– ברחבי האינטרנט ניתן למצוא אלפי שעות של נואמים ומציגים באנגלית. זה יכול להיות מקור מצוין לקבלת השראה לשפת גוף נכונה ושימוש נכון באנגלית כאשר פונים לקהלים. ערוץ היוטיוב של TED הוא מקום מצוין לצפיה בפרזנטורים דוברי אנגלית.

הגיעו מוכנים– העברת מצגת מקצועית היא משימה מלחיצה, גם בעברית ובטח באנגלית. לכן כדאי לחשוב מראש על מיקום המצגת (הכנה למצגת בזום שונה ממצגת במשרד), מה הציוד והחומרים הנדרשים, כיצד מתזמנים את השקפים ואפילו מה תלבשו לפגישה (או במקרה של זום, מה הרקע שיעמוד מאחוריכם)

פתיחה יצירתית – כדי לשבור את הקרח, ליצור תחושה נעימה בחדר וגם להרגיע את הלחץ שלך, מומלץ לפתוח את הפרזנטציה בצורה יצירתית עם סרטון מעניין שקשור לנושא המצגת, ציטוט חשוב או סיפור אישי שיגרום למאזינים להתחבר אליך ואל הנושא. הנה כמה ביטוים באנגלית שנהוג לפתוח מצגת איתם-

  • "Hello, ladies and gentlemen, thank you for attending…"
  • "Today's presentation is…"
  • "If everyone's comfortable in their seats, let's get started…"
  • "Today, I'm excited to talk about…"

ביטוים מועילים נוספים באנגלית שתוכלו לשלב בפרזנטציה שלכם, תוכלו למצוא באתר אקדמיית השפה של קנדה.

למדו את סדר המצגת ואת הנושאים – חזרות, חזרות, חזרות. חשוב לעבור מראש על המצגת ולזכור את סדר הופעת הנושאים, כדי שלא תופתעו במהלך הפרזנטציה ושלא תאלצו לאלתר באנגלית. לאחר שחזרתם מספיק פעמים על המצגת, כדאי לעשות חזרה גנרלית אחת או שתיים מול חבר דובר אנגלית או מול המדריך שלכם לאנגלית עסקית, לקבל הערות ולתקן במידת הצורך.

שתפו את הקהל – הפנו שאלה לקהל או שאלו את הקהל לדעתו על נושא מסוים כדי ליצור מעורבות ולוודא הקשבה. החלקים האלו בפרזנטציה גם יעניקו לכם הפסקה קצרה לארגן את המחשבות ולהמשיך הלאה.

התאמנו על האנגלית שלכם – זהו טיפ שמתאים לכל אינטראקציה אישית או עסקית עם אנשים דוברי אנגלית. חיזוק האנגלית שלכם תסייע לכם גם בחיי היומיום וגם בבניית מצגות באנגלית ובהעברתן אל מול דוברי אנגלית במקצועות ובביטחון.

עומדים לפני פרזנטציה באנגלית ולא מרגישים נכונים? מרגישים צורך לחזק את האנגלית המקצועית שלכם? בשיטת לימוד האנגלית של ברלינגטון אינגליש המשלבת קורס אנגלית בכיתה עם מורה ותוכנה ללימודי אנגלית לתרגול מרחוק, תוכלו לחזק ולשפר את יכולות הדיבור וההבנה של השפה האנגלית, במקביל ליכולות הקריאה והכתיבה, ולהתאים אותן לעולם העסקי בכלל, ולתחום בו אתם עוסקים בפרט.

דוגמה למצגת באנגלית

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

כלי מטבח באנגלית

יש המון כלי מטבח לשימושים שונים, ולפעמים אנחנו אפילו מתבלבלים בשמות שלהם בעברית. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר באוצר המילים ולעזור לכם להבחין בין המשמעויות השונות גם באנגלית. אוצר

קרא עוד
בלוג

איך אומרים באנגלית

השליטה באנגלית, אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, פותחת אין-ספור הזדמנויות לתקשורת ולחיבור. בין אם אתם אוהבים את השפה עצמה, בין אם אתם סטודנטים או לומדים לפסיכומטרי, אולי אתם כאלה שאוהבים

קרא עוד
בלוג

יחיד רבים באנגלית

השפה האנגלית היא שפה מגוונת מאוד, ויש בה צורות רבות מאוד של הטיות. כאשר לומדים את השפה האנגלית, וכפי שקורה עם כל שפה חדשה, חשוב להבין את ההבדלים בין יחיד

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!